Air Berlin

Flyselskab

4,8/10
#20
Camilla L.
1 bedømmelse
02.07.2017

Dårligste flyselskab ever. Er lige kommet hjem fra tur med Air Berlin hvor vi skulle flyve fra Orlando til København med mellemlanding i Dusseldorf. Flyet blev forsinket fra Orlando og personalet der forsikrede os om at vi nok skulle nå vores fly når vi skulle skifte i Dusseldorf. Personalet på flyveren var overhovedet ikke servicemindet på turen og man følte sig næsten til besvær. Inden vi landede i Dusseldorf spurgte vi flere gange til det fly vi skulle nå videre til København, der ville borde inden vi landede. Personalet kunne ikke svare og sagde blot at de havde informeret om at vi var forsinket men de ikke kunne love at vi ville nå vores fly. De ville ikke hjælpe med, at vi som skulle videre kunne komme først af flyet, hvilket resulterede i at der opstod total kaos da alle pludselig ville af samtidig, på trods af at vi kun var 25 som skulle med et fly videre. Vi løb ud af flyveren og igennem lufthavnen og nåede vores fly da de endnu ikke havde begyndt Bording, hvilket de ikke havde informeret os om. Da vi ankom til København manglede alle vores kufferter og ingen har kunne fortælle os hvor de er, Air Berlin er ikke til at få fat på og her 12 timer efter ankomst er der stadig intet nyt om vores bagage. Skal aldrig mere rejse med Air Berlin.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#19
Birgitte B.
1 bedømmelse
18.07.2016

Hjemme fra ferie fra marbella i spanien og manglede en kuffert i hamborg lufthavn (havde et skift i munchen) den 16 juli. Her tilmorgen den 18 stod der så en venlig tysk taxachaffør fra air berlin med den foran vores dør. Super service må man sige. Intet manglede og alt i alt en postiv oplevelse.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#18
Flemming K.
1 bedømmelse
25.02.2015

Vi fløj med Air Berlin fra Abu Dhabi til Berlin og det var helt igennem en dårlig oplevelse. Dårlig service ombord, der bliver tilbudt drikkelse en gang på en 4 ½ times flyvning, der bliver serveret det dårligste flymad som vi nogensinde har fået, der var koldt natten lang i flyveren, og selv om vi rettede henvendelse til personalet om dette, skete der ikke noget.

Vi vælger ikke Air Berlin en anden gang.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#17
Pernille H.
1 bedømmelse
28.12.2014

Den 31, august ankom jeg til København fra Seychellerne med Air Berlin AB8230, desværre mere end 8 timer forsinket.

Forsinkelsen på rejsen medførte et langt ophold i Dusseldorf, hvor Air Berlin ikke følte sig foranlediget til at yde nogen form for service som kompensation for de gener de forårsagede.

Efterfølgende har jeg forsøgt at få kompensation for mine omkostninger, men her har Air Berlin udvist en meget ringe fokus på kunderne.

Jeg sendte en klage der blev konfirmeret modtaget af AirBerlin 20. september. Efter utallige rykkere fra mig har Airberlins kundeservice 19. december meddelt, at de vil se på sagen og uopfordret vende tilbage måske om lang tid.

En så lang håndtering af et så simpelt problem indikerer at man som kunde ikke er i fokus, så jeg har opgivet sagen.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#16
Peter H.
1 bedømmelse
21.10.2014

Air Berlin - Den ringeste kundeservice på jorden.

I 2013 benyttede vi Air Berlin, da vi skulle på skiferie. Ved ankomst i Salzburg afhentede vi vores bagage, hvor den ene kuffert delvist var fyldt med defroster. Vi måtte destruere en mindre del af vores skitøj, som var helt gennemblødt af defroster. Skaden blev straks oplyst og noteret i lufthavnen. Da vi kom hjem blev skaden, som aftalt, anmeldt overfor Air Berlin, som bekræftede forholdet. Der er nu gået mere end 1½ år, og vores sag er fortsat ikke afsluttet. De har forsøgt at spise os af med et bagatelbeløb, hvilket åbenbart er standardprocedure for Air Berlin, for det kan jo være, at den går, ellers kan sagen jo trækkes yderligere ud. Vi har forsøgt at rykke Air Berlin et utal afgange, men der sker intet. Det er den ringeste kundeservice jeg nogensinde har oplevet. Hvis du vil være sikker på at blive behandlet ordentligt, så undgå for guds skyld Air Berlin.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#15
Sussie L.
1 bedømmelse
26.07.2014

Personalet og effektiviteten på selve flyvningerne var fine... Men vores bagage strandede i Berlin og vi var i Napoli uden kufferter i 4 dage. Da jeg åbnede min kuffert opdagede jeg at 2 par Gucci briller af en vis værdi var stjålet. Det er ikke iorden at der stjæles fra strandede kufferter, har hørt at de har underentrepreører til at læsse... MEGET DÅRLIG carma Air Berlin.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#14
Susanne Graae
1 bedømmelse
01.07.2014

Torsdag den 8. maj bestilte jeg 2 billetter fra København til Berlin den 21/7 og retur den 27/7. Pris 178 Euro pr. stk.

Da jeg havde tastet kortnummeret til min MasterCard ind, kom der en besked om at rejsen er booket og dit bookningsnummer er: XXXXXX.

Inden jeg kunne nå at printe eller skrive ud kom der en besked om at siden var overbelastet og at jeg skulle booke igen.

Jeg har siden da både ringet og mailet til AirBerlin. Det eneste jeg har fået har været henvisning til en klageformular.

På trods af jeg har ringet på det danske telefonnummer har jeg kun talt med engelsktalende personer i kundeservice.

I dag den 1. juli lykkedes det ENDELIG at komme igennem til en der kunne tage en beslutning. Jeg kan få refunderet 93 euro pr. stk. Grunden til at jeg ikke kan få det fulde beløb dækket er at jeg har lavet de 2 bookninger med over 12 timers mellemrum.

1
0
Del | Svar | Rapportér
#13
Jan R.
1 bedømmelse
01.07.2014

Dårligt EDB-system, der vildleder. Manglende kundeservice, kun med autosvar. Når man endelig kan komme til at tale med en person er de ubehøvlet og ikke meget hjælp at få. De tænkte kun på hvad de kunne stjæle at det indbetalte beløb. Brug aldrig Air Berlin, tage et andet selskab.

2
0
Del | Svar | Rapportér
#12
Simone R.
1 bedømmelse
18.02.2014

Har kun positive oplevelser med Air Berlin, som jeg har brugt flittigt her de sidste par år i forbindelse med mit arbejde i Tyskland.

Der har fra tid til anden været nogle små forsinkelser, men det vil du også opleve hos andre selskaber.

Nye fly og rigtigt venligt personale er et stort plus - deres rutenet er okey og deres hjemmeside er ganske overskuelig når der skal bestilles billetter.

0
3
Del | Svar | Rapportér
#11
Kurt H.
1 bedømmelse
04.02.2014

5-2-2013
2 timers forsinkelse fra punto cana, domi republik til dysseldorf.

Det betød at vi ikke kunne nå det bookede fly til Hamburg.

Vi blev rebooket til et nyt fly 4 timer senere, vi fik en bon på 10 euro til mad-drikke.

Helt til grin når man kender priserne i en lufthavn.

Jeg har 4 gange til air berlin og bedt om den erstatning som vi har krav på, men har kun hørt fra dem første gang jeg skrev.

De tilbød bonus points, hvad skal vi med dem?

Vi vil have de euro vi har krav på.

Der er nu gået 1 år, så nu overgiver vi sagen til et firma som er eksperter i den slags sager.

Prøv at se hvor mange klager der er på den tyske hjemmeside.

Mange tusinde-uha-uha

1
2
Del | Svar | Rapportér
Jytte S.
3 bedømmelser
26.06.2014
 

For 2 år siden glemte Air Berlin vores hund, en golden retriever, under en mellemlanding på Mallorca. Da hun 6 timer senere end os endelig kom til København efter 14 timers rejse var hendes transportkasse smadret og kan aldrig bruges mere. Vore 3 kufferter kom først til Danmark 3 dage senere ligeledes totalt ødelagte med afbrækkede håndtag og iturevne lynlåse. Har søgt erstatning hos Air Berlin, som aldrig har svaret på vore utallige mails og breve. Vil du fortælle os hvem du har søgt hjælp

hos?
Mange venlige hilsener Jytte og Morten Styrup

#10
Richard S.
1 bedømmelse
17.01.2014

Air Berlin giver en virkelig dårlig service. Når man klager får man godt nok et "klage nr.", men der sker intet og når man på Air Berlin's hjemmeside søger efter sit "klage nr." findes dette nummer ikke.

Vi fløj med Air Berlin fra København via Düsseldorf og Abu Dhabi til Bangkok.

Problemet opstod fra Abu Dhabi til Bangkok hvor flyet var 3 timer forsinket og vi fik ingen service dvs ingen mad eller drikke og at være forsinket i en lille lufthavn som Abu Dhabi med børn er ikke sjovt. Da vi endelig kom ombord på flyet var det yderligere forsinket fordi man ønskede at lade ca. 250 passagerer vente i en time ombord på flyet på 4 passagerer. Vi har klaget til Air Berlin men har intet svar fået og forventer heller ikke at få et svar så vi vil aldrig nogensiden flyve med Air Berlin eller Etihad Airways igen og kan kun opfordre andre til at følge dette eksempel.

2
3
Del | Svar | Rapportér
#9
Jeanette Møller
1 bedømmelse
07.08.2013

Har fløjet med Air BERLIN et par gange med mellemlanding alle gange. Har været meget tilfredse, dog har vi lige været afsted, men vores bagage blev 2,5 døgn forsinket, er spændt på om det lykkedes os, at få nogen form for kompensation, for hvor er det dog træls at skulle bruge tid i ferien på at købe tøj til 5 personer :-(

1
0
Del | Svar | Rapportér
Dorthe Hesselberg
1 bedømmelse
21.11.2013
 

Hej Jeanette.
Vi stod i samme situation som jer i august. 6 kufferter blev forsinket 3,5 dag. Har skrevet flere gange til Air Berlin i håb om at få noget erstatning. Fik oplyst et sagsnr. efter min første mail men herefter har jeg intet hørt dog har jeg fremsendt 2 rykkere inden for den sidste måned.

Hvordan er det gået med din "sag" måske du kan hjælpe med et godt råd.

#8
Per Larsen
1 bedømmelse
22.04.2013

Vi har fløjet en del med Air Berlin fra København til enten Berlin eller Düsseldorf, og der har aldrig været nogen slinger i valsen af nogen art..

Flyene virker af nyere af dato, og jeg mindes ikke at vi har oplevet nogen forsinkelser de gange vi har været afsted..

Utroligt venligt personale ombord på deres fly, der yder en super flot betjening.

Dog kniber det lidt med det engelske hos noget personalet, og de foretrækker at tale tysk.

2
1
Del | Svar | Rapportér
#7
Jytte S.
3 bedømmelser
04.04.2013

Glemte vores hund under en mellemlanding

På en rejse hjem fra Faro, Portugal, havde vi en mellemlanding i Palma de Mallorca. Efter et flyskifte spurgte vi besætningen, om vores hund, en Golden Retriever, var kommet ombord, hvilket vi fik bekræftet. Derfor var vi chokerede, da vi efter ankomsten til København konstaterede, at vores hund ikke var med. I øvrigt var vore 3 kufferter ej heller med flyet.

Novia undersøgte sagen, og efter en, synes vi naturligvis, lang tids venten, fik vi besked om, at vores hund var glemt på Mallorca, og man gik i gang med at få hende bragt til København via Berlin. Vi bad mindeligt, om man i Berlin ville tage hende ud af transportkassen og give hende vand.

Kl. 23, 6 timer efter vores ankomst, landede vores hund, og det viste sig, at hun overhovedet ikke havde været ude af sin kasse siden kl. 9 om morgenen, dvs. hun havde siddet i kassen i 14 timer uden vand. Hun slingrede og var dehydreret. Et par liter vand hjalp, men trods sin enorme glæde over at se os, var hun præget af angst. Nu snart et år efter bliver hun stadig bange, når et fly passerer lidt lavt over vores hus, løber ind og gemmer sig, og vores sædvanlige 3 måneders vinterophold i Algarve er slut. Vores dyrlæge fraråder, at vi flyver med hende igen.

Dagen efter viste det sig, at skaderne på hendes transportkasse, en Atlas 70, var meget mere omfattende end først antaget. Ud over manglende hjul, afbrækkede låg og hængsler så kassen ikke kan lukkes forsvarligt, har kassen fået en lang revne i hele topdelen, hvilket gør, at den ikke kan anvendes mere og viser, at vores hund mest sandsynligt i sin kasse er faldet af vognen under transporten mellem flyene på Mallorca og dermed ikke er nået at komme med flyet til København. Air Berlin tilbyder 30 Euro (ca. 225 d.kr.), kasse og hjul koster ca. 2825 d.kr. 2 kufferter er så ødelagte, håndtag brækket af, lynlåse revet i stykker, at de kun er til at kassere.

Har sendt utallige breve og mails med billeddokumentation, har modtaget én mail, hvori Air Berlin tilbyder 30 Euro for kasse og 30 Euro for kufferter, hvilket vi finder helt utilfredsstillende, i øvrigt har de aldrig overført pengene til den konto, vi har opgivet. Aldrig har vi modtaget en forklaring eller en undskyldning for behandlingen af vores hund.

Air Berlin behandler deres kunder med den dybeste foragt og total mangel på ansvar.

1
2
Del | Svar | Rapportér
Kurt Dvinge
1 bedømmelse
05.05.2013
 

Helt enig

Selskabet mangler totalt format vi har været ude for det samme som jer.

#6
Nanna Ehlers Thorsen
2 bedømmelser
30.10.2011

Alt var perfect skønt jeg var lidt træt. Venligt personale, god mad skønt jeg er kresen. Et brød der var lidt brandt på men det gjorde ikke noget. En skærm til at se på hvor langt man er fløjet men med musik. Ovnikøbet rigtig dejligt tilpas ben plads skønt, men personalet var venligt selv om det var første gang jeg var oppe og flyve og nu elsker jeg og flyve og jeg intrasere mig meget nu. Det kan andbefales vuhu fra hamburg til munchen.

9
1
Del | Svar | Rapportér
#5
Marie Sofie Skau
1 bedømmelse
22.06.2010

Har fløjet med Air Berlin 11 gange til Gran Canaria! Og alle gange har været en stor fornøjelse! :D

God sevice og de er ikke så sjuskede med tingene som andre flyselskaber!

16
18
Del | Svar | Rapportér
#4
Maja Olsen
3 bedømmelser
17.02.2010

Har fløjet t/r med Air Berlin fra Frankfurt til Prag og det var en fremragende service - de var meget hjælpsomme, da det var min første flyvetur var jeg nervøs og skidt tilpas og de gjorde meget for at hjælpe mig. Desuden serverede de gratis mad og drikke.

11
36
Del | Svar | Rapportér
#3
Henning Nielsen
1 bedømmelse
12.07.2009

Har netop fløjet med Air Berlin fra Hamburg til Palma de Mallorca - begge veje med mellemlanding. Meget proff. og præcist - lykkedes at få flyttet bagage mellem 2 fly i München på kun 30 minutter.

40
20
Del | Svar | Rapportér
#2
Leif Jensen
1 bedømmelse
12.07.2009

Har kun fløjet en tur med selskabet Hamburg-Mallorca og retur.

Alt fungerede perfekt. Ingen forsinkelse.

62
13
Del | Svar | Rapportér
#1
Henrik Larsen
1 bedømmelse
23.08.2008

Har kun en flyvetur at berette om.. København-Palma, men alt klappede begge veje. Præcis afgang/ankomst. En sandwich hver vej. kaffe/the, samt sodavand incl.

Nyere fly, der dog gav indtryk af at blive brugt flittig.

Personalet var temmelig ungt, men til opgaven virkede de kompetente. Dog foretrak de at tale tysk, og blev lidt famlende når det kom til det engelske.

32
20
Del | Svar | Rapportér

Del dine oplevelser og erfaringer med Air Berlin til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Air Berlin det rette omdømme.

Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.