Stofa

Teleselskab

3,2/10
#25
Kjeld C.
1 bedømmelse
11.03.2018
0
0
Del | Svar | Rapportér
#24
Mie M.
1 bedømmelse
26.04.2017

Jeg synes bestemt at det er helt på sin plads, at sende en kanon stor ros til en medarbejder, som sidder i support ([..], Stofa teknisk support )!

Hun var virkelig hjælpsom og snakkede et sprog (fagmæssigt) som selv jeg kunne forstå :-).

Venlig, sød og med et smil/grin på læben (y).

Et stort tak herfra :-)

0
1
Del | Svar | Rapportér
#23
Gorm W.
1 bedømmelse
04.07.2016
0
1
Del | Svar | Rapportér
#22
Klavs T.
1 bedømmelse
11.12.2015

Stofas måde at behandle kunder på lader desværre meget tilbage. Ingen svar på noget som helst, om man skriver e-mails eller sender et gammeldags brev. De fremturer med rykkere, selv om de er opsagt for manglende reaktion. Stofa er et skoleeksempel på dårlig service, hvorfor jeg anbefaler alternative leverandører.

2
0
Del | Svar | Rapportér
#21
Jais O.
1 bedømmelse
30.11.2015

Det eneste der fortjener den ene stjerne er hastigheden på SE' fiberkabel, lige siden det overgik til Stofa, har der ikke været andet end bøvl, timelange ventetider i telefonen, og frustration, over forkerte regninger og produkter. Kommer man endelig igennem er de flinke nok til, at snakke en efter munden, og love guld og grønne skove, men så snart man spørger om at få det bekræftet skriftligt sker der intet, de bliver bare ved med at sende forkerte regninger.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#20
Henning T.
1 bedømmelse
15.10.2015

På hjemmesiden kan man ikke vælge produktet, man skal ringe og være i kø i lang tid.

Hjemmesiden har masser af tomme links.

Man kan, i følge support, ikke anvende en trådløs printer, de siger der kræves egen router, fast ip og portforwarding. Tror ikke de ved hvad de snakker om, men jeg orker ikke at blive ved med at vente.

Hvis opsætninger af Smart TV boksen skal virke, skal man slukke og tænde boksen, det er halvfærdigt design.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#19
Lars K.
1 bedømmelse
04.08.2015

Har i længere tid bøvlet med at få Stofas internet til at køre. Senest med at opgradere til en 150MB forbindelse. Den er dyr, men hvis det nu var det der skulle til... Men intet virker. De er flinke og rare. De sender gerne en tekniker ud for at se på problemet. Men der sker ikke en pind. Jeg har betalt i dyre domme for internet jeg ikke har modtaget. Jeg kan kun opfordre kunder til at finde en anden leverandør end Stofa. Vores erfaringer med selskabet er serdeles ringe!

1
0
Del | Svar | Rapportér
#18
Thomas B.
1 bedømmelse
10.07.2015

Har aldrig oplevet noget lign. fra andre udbyder. Kan ikke finde ord for hvor ligeglade stofas medarbejder er. De snakker bare en efter munden og der sker ikke en pind. Det er som at slå i en pude. Aldrig aldrig aldrig mere vil jeg have eller anbefale stofa. HOLD jer væk fra dem [..].

0
0
Del | Svar | Rapportér
#17
Søren Christensen
3 bedømmelser
24.05.2015

Er så ringe at teknisk support, kundetjeneste ikke hænger sammen og selv om de skal samarbejde for at få sagerne til at fungere har de ikke samme åbningstider og beføjelser? Faktura rod, signal rod, leje af box og totalforvirring omkring fiber, coax, IP systemer der gør at sagerne ikke fungere og ingen til at hjælpe udover at finde en ny udbyder, træls når de nu har et godt produkt, men ikke mennesker der formår at hjælpe.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#16
Jeppe W.
1 bedømmelse
22.02.2015

Stofas internet er så ringe, at jeg næsten ikke kunne gå ind på denne side. Jeg vil afgjort ikke anbefale Stofa. De fortjener ikke den ene stjerne jeg har givet dem.

1
0
Del | Svar | Rapportér
#15
Mia H.
1 bedømmelse
14.01.2015

Verdens værste kundeservice! Jeg har sjældent oplevet noget så dårligt som Stofa, det er hele vejen rundt. Jeg kæmpede 6 dage med at få tv og yderligere 6 dage med at få andet end TV2 og DR1 til at virke.

Medarbejderne lover gule og grønne skove og har ikke styr på noget! Det de er ansat til, kan de absolut ikke finde ud af!

Forfærdeligt firma!

0
0
Del | Svar | Rapportér
#14
Jean N.
1 bedømmelse
02.09.2014

Dårligste service man kan forestille sig (internet).

Går ned konstant (man kan sætte sit ur efter det.

2
0
Del | Svar | Rapportér
#13
Mads C.
1 bedømmelse
16.08.2014

Stofa er ikke til at hugge eller stikke i og levere generelt ikke et særlig godt produkt. Deres medarbejder i kundeservice er flinke at snakke med, men det er virksomhedens overordnet politikker jeg ikke bryder mig om. Det koster gebyr hvis man vil ændre noget. Det trådløse internet er ustabilt og har mange udfald, formentlig pga. den router som de sender med, hvis man ringer til stofa siger de at man selv må gå ud og købe en bedre router som kan sende et ordenligt trådløst signal. Web-tv virker stort ser ikke.

Vi bor i Vejle og vil bare gerne nøjes med at have internet. Vi ser kun lidt TV og det gør vi ofte på en computer hvor vi ser netflix eller dr.dk. Vi bruger derfor ikke TV signal og ønsker ikke at betale for det, men hvis man vil have internet hos stofa så skal man også købe en tv pakke. Det kan ikke passe at det rent teknisk ikke kan lade sig gøre at levere internet uden tv. Som minimum burde stofa kunne lave en tv pakke til nul kr som kun indeholder dr's kanaler eller ingen kanaler.

Ud over det så skal man også selv betale for porto når man opsige sit abonnement og skal sende deres udstyr tilbage.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#12
Hans C.
1 bedømmelse
19.06.2014

God stabilitet på nettet, og rimelig hurtig fejlretning, når der opstår problemer. Servicen fra support er hurtig og venlig, men desværre ikke altid tilstrækkelig. Det er pt. et stort irritament, at det er forbunden med betydelige vanskeligheder, at tilgå hjemmenetværket fra en ekstern forbindelse, bl.a. fordi UpNP ikke kan aktiveres i routeren (ThomsonTWG870). Endnu er det ikke lykkedes for mig, og alt tyder på, at jeg bliver nød til at installere og forbinde en ny router til Stofa's router/modem.

Jeg forventer dog, at Stofa indenfor de nærmeste år bliver nødsagen til at ændre sin politik på dette område, idet behovet for at kunne tilgå enheder på hjemmenetværket kun vil blive større.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#11
Svend P.
1 bedømmelse
30.03.2014

Man opdaterer da ikke en lørdag så folk ikke kan komme på nettet eller se tv, prøver man at få kontakt, for at få hjælp kan det heller ikke lade sig gøre.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#10
Lars Bull
4 bedømmelser
10.01.2014

Først sørger de for at TDC ikke er ene udbyder af tv, og siger markedet skal være frit. Så laver de aftaler med store antenne selskaber, og låser alle os som er i disse selskaber fast. Og vi kan ikke vælge dem fra, hvis vi vil have tv. Jeg bor i eget hus, men overvejer nu at få parabol, for at slippe for at være tvangsindlagt med STOFA. Prøv at ring til deres kundeservice, De har forstået at vildlede kunderne, ved hjælp af deres tast 1 tast 2 tast 3.

Alle der kan komme væk, de æder sig ind på dit privatliv, og tager sig godt betalt for at være et monopol. Hvis du ikke betaler, så klipper de kablet, uden varsel, og uden nogen former for kontakt til dig. De kalder sig et tlf. selskab, men de ringer ikke til dig. Det tager mellem 10 og 15 dage at få åbnet op igen. Selvom fejlen ikke var din. Jeg mener at det er umenneskelig omgang med andre menneskers penge og tid.

2
0
Del | Svar | Rapportér
#9
Niels Graverholt
17.03.2013

Jeg forventer ikke, at der aldrig opstår fejl hos Stofa, men jeg forventer at blive taget alvorligt, når jeg skriver til dem - og at de som et minimum svarer på mine henvendelser. Men det gør Stofa ikke.

Efterhånden går der ikke en dag, uden at jeg oplever uregelmæssigheder af den ene eller anden anden art, så jeg har efterhånden sendt et hav af mails til reklamation@stofa.dk. Enten får jeg en sludder for en sladder, ellers også svarer de slet ikke.

Og hvis man ringer til deres support, kommer man som regel til at tale med en skoledreng, som først og fremmest er optaget af at fremstå "cool" - og i hvert fald ikke indrømmer det, hvis han ikke ved en skid om det, man spørger om.

For nogen tid siden ringede jeg ind med et problem og fik et "råd", som jeg så prøvede - uden at det hjalp. Jeg ringede så ind igen og fik et nyt "råd", som jeg afprøvede - det hjalp heller ikke. Derefter prøvede jeg det samme tredje gang - også uden resultat. Hvordan kan man give 3 forskellige "råd" til nøjagtig det samme problem?

Når man ringer ind, bliver man bedt om at taste sit abonnements-ID ind, og når man så kommer i kontakt med en supporter, spørger han også om det - og hævder, at han ikke kan se det nogen steder. Hvorfor helvede skal man så bruge tid på at indtaste det?

Så jeg leder med lys og lygte efter en anden udbyder, der giver en bare nogenlunde professionel behandling.

1
0
Del | Svar | Rapportér
#8
Brian Mikkelsen
1 bedømmelse
02.12.2012

Skrev til Stofa om et problem jeg havde når jeg lavet en tracert på en dansk ip, og kun derved se min ms springe fra 9 til 141 når jeg kørte over enkle hops som jeg udpeget for service teknikeren som svaret mig at det var ikke noget han kun gøre noget ved , jeg skulle kontakte telia for det var hvis deres hops problemet lå på....

så er det jeg spørger er det ikke stofa jeg har og ikke telia det må da være jer der fixer problemet og ikke mig.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#7
Mikkel H.
1 bedømmelse
11.03.2011

Jeg havde Stofa i det meste af min studie tid, hvilket var en blandet oplevelse. Bl.a. købte jeg en digital modtager til 3200, for at finde ud af at de 2 mdr efter forærede dem væk - tak!

Det værste var dog, da jeg opsagde min aftale og fik at vide det kunne jeg ikke, men den blev opsagt så snart jeg opsagde min lejlighed. Da jeg gjorde dette, og flyttede til USA i et halvt år, mente Stofa stadig jeg skulle betale kabel tv i Aalborg! Siden er jeg blevet truet med både advokat og inkasso.

Det fortæller meget om hvordan de ser på deres kunder, jeg vil kraftigt anbefale alle at vælger en anden udbyder end Stofa, hvis det er muligt.

16
3
Del | Svar | Rapportér
#6
Jesper Christensen
1 bedømmelse
02.01.2011

Jeg kunne sige en masse godt om Stofa, og jeg mener også, at mund-til-mund metoden er en uvurderlig reklame for enhver virksomhed.

Derfor er det en klog strategi, når man møder en kundesupport, der respekterer og behandler alle kunder med en positiv og hjælpsom attitude.

Stofa leverer varen 90%, men de resterende 10% er desværre ret så afgørende for totaloplevelsen.

Man kan ikke klage over stabiliteten på selve bredbåndsforbindelsen, for her er Stofa teknisk godt med, og jeg har indtryk af, at selskabet også er tilstrækkeligt bemandet til at løse forefaldende problemer.

Desværre oplyser de ikke nogle vigtige parametre, når man skal oprette et abonnement hos dem.

Jeg ville have en 12/1 Mbit forbindelse, og jeg ville gerne have en trådløs router med n-draft standard, fordi det kunne spare mig for en ekstra router i mit hjem.

Til min glæde fik jeg sådan en router med hjem, og den understøtter 300 Mbit, hvilket er den højeste datamængde n-draft understøtter.

Skuffelsen er dog kommet snigende, fordi jeg ikke har fået en router, men et modem med trådløs n-draft indbygget.

Det er problematisk, når man kører med en trådløs printer, en lan-koblet ekstern harddisk og evt. andre netværksbaserede enheder.

Problemet er, at fordi modemmet ikke har en brugerflade ligesom routeren, så kan jeg ikke definere faste IP-adresser til mit interne netværk, og selv om printer og harddisk er opsat til DHCP (dynamisk IP), så finder netværket ikke stumperne 80% af tiden.

Stofa siger, at jeg kan løse problemet med en router i halen på modemmet, men den oplysning ville jeg gerne have haft inden oprettelse af abonnementet, for jeg er jo blevet fejlinformeret.

Nu har jeg rodet en del med trådløse netværk, og summen af mine erfaringer er, at ethvert trådløst netværk indeholder udfordringer, og selv under optimale forhold oplever man, at der sker underlige udfald, at routeren dør, nabolaget har et stort overlap på de fhv. få kanaler til rådighed, signal-styrken svinger osv.

N-draft er heller ikke fejlfrit, men det skulle trods alt være mere optimalt, fordi man kombinerer flere signaler, og dermed kan man langt hen ad vejen holde en stabil forbindelse, fordi det ikke er sandsynligt, at datastrømmen fejler samtidig på både 2,4 GHz og 5 GHz, men igen skuffer Stofa.

Jeg kan ikke bruge 5 GHz frekvenserne, fordi Stofa ikke har fundet det nødvendigt at implementere den teknologi, så 5 GHz-båndet er helt frakoblet, og dermed kan jeg ikke komme over 144 Mbit, men endnu værre er min forbindelse lige så ustabil, som den var med 802.11g standarden.

Det er bare ikke godt nok Stofa.

Smid de modemmer væk, og giv os ægte n-draft routere, og få så aktiveret det 5 GHz-halløj, så at I reelt understøtter n-draft-teknologien.

2
7
Del | Svar | Rapportér
#5
Mette V. D.
3 bedømmelser
22.02.2010

Jeg har haft Stofa i lang tid. Jeg synes ikke deres service niveau er godt nok. Mht. de nye ændringer er informationen alt for ringe. Det er simpelthen for fastlåst, hvis man ikke ønsker Zaptor - og selv der kan det ikke opfylde mine behov optimalt - og jeg ser kun 8 kanaler samt 3 til mine børn.. øvøvøv.

22
19
Del | Svar | Rapportér
#4
Steffen Hansen
1 bedømmelse
14.09.2009

Har brugt Stofa i et par år som ISP nu og det virker som det skal :) De får dog kun 9 ud af 10 da jeg en sjælden gang oplever udfald på min forbindelse, men det skyldes retfærdig nok min afstand til masten.

Derfor 9 ud af 10 fra mig. Er rigtig glad for min forbindelse til hos Stofa og der skal en meget god pris til for at lokke mig væk!

14
22
Del | Svar | Rapportér
#3
Kasper Sverkel Rasmussen
1 bedømmelse
14.09.2009

Internet: Jeg har haft Stofa Net i snart 4 måneder og det virker bare som det skal :D Jeg havde før Cybercity med en 20 Mbit forbindelse som de dog ikke kunne levere til min nye adresse hvor de ville have mig helt ned på en 6 Mbit for at jeg ikke skulle opleve udfald og jeg skiftede derfor til en 25 Mbit hos Stofa til den samme pris :D

Det hele går stærkt, ingen udfald, let opsætning og god support :)

Zaptor: Jeg har haft Zaptor i over 1 år nu og det spiller bare :D Rigtig dejligt med "Digitalt" tv på sit Samsung tv :D Den eneste negative ting jeg kan sige om Zaptor er boksen man skal have stående men det kan heldigvis løses med en kortlæser hvis man har en DVB-C tuner i sit tv :D

Det hele virker som det skal, god kvalitet og god pris :)

18
25
Del | Svar | Rapportér
#2
Jesper B.
1 bedømmelse
31.08.2009

Jeg er meget tilfreds med min Zaptor boks, det ser flot ud og det virker bare!

37
20
Del | Svar | Rapportér
#1
Flemming Thorsen
43 bedømmelser
11.08.2009

Denne bedømmelse gælder Stofas evner som leverandør af Digital TV.

Jeg har haft min Zaptor-boks i snart to år, og den har på intet tidspunkt virket uden problemer.

Lyden forsvinder lige pludseligt et par sekunder - nogle gange en enkelt gang, andre gange hver 10. sekund gennem et helt program.

Ca. hver anden gang jeg tænder mit fjernsyn, kan Zaptoren ikke få forbindelse til signalet, eller også påstår den, at Zaptorkortet ikke er gyldigt.

Problemet kan kun løses ved at slukke og tænde for Zaptoren igen - på stikkontakten.

Jeg har fået Zaptor-boksen ombyttet to gange, haft en tekniker i mit hjem for at se på problemet og ellers prøvet alle løsningsforslag, Stofa har givet mig, men uden held.

Nu er min Zaptor slukket, og hvis jeg ikke havde fået den gratis ifm. et kampagnetilbud, så fik Stofa den retur.

Stofa får en ekstra stjerne for god service i butikken i Aalborg og endnu en, fordi Zaptor et let at installere - men det kan selvfølgelig være, at det bare er mig, der synes det, nu hvor jeg har installeret den så mange gange...

22
20
Del | Svar | Rapportér

Del dine oplevelser og erfaringer med Stofa til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Stofa det rette omdømme.

Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.