Iberia

Flyselskab

1,8/10
#6
René Berendt
9 bedømmelser
20.08.2014

En selskab hvor kvaliteten er kraftigt dalende. Ok flyflåde, men betjeningen er yderst begrænset. Man har til tider fornemmelsen af, at firmaet er tæt på at lukke ned.

8
0
Del | Svar | Rapportér
#5
Lars G.
1 bedømmelse
05.04.2014

Iberia fly selskabet er den værste oplevelse jeg nogensinde har haft vedr flyrejser.

på en tur til Miami fra København over Madrid mister iberia vores bagage. Efter tre dage er de stadig ikke istand til at give os klar besked om hvor den er. Når man ringer til deres internationale callcenter møder man efter 25 minutters venten folk der kun taler spansk, hvilket er lige så effektivt som en iraner på en nordjysk taxicentral.

Da vi checker ind i København er deres computersystem brudt ned og alle får håndskrevne bagagesedler. Det er efter personalets udsagn fordi at iberia som de eneste stadig kører på et andet og gammelt system end alle andre flyselskaber.

0
3
Del | Svar | Rapportér
#4
Anette B.
1 bedømmelse
27.08.2013

Rejse til Costa Rica fra CPH booked med Iberia. Efter billetterne er booket går det op for mig at man udover billetprisen og skal betale for at booke er sæde. Ekstra udgift. ØV - men det ses også med British Airways.

29 Juni 2013. Forsinkelse af 3/4 kufferter. Cph til Madrid og dagen efter videre til Costa Rica San Jose. Vi må undvære kufferterne i 3 dage. Og den transatlantiske flyvning foregik UDEN underholdning. Der var simpelthen ingen skærme på sæderne! På hjemturen - kom 1/4 kufferter 2 dage efter.

Nu efterfølgende når man skal anmelde de udgifter, som de manglede kufferter afsted kom, kan dette KUN foregå ved at man får oplyst en adresse i Madrid via en telefon. Adressen er ikke på deres website. Det virker som et rent forhindringsløb. Aldrig mere Iberia!

0
3
Del | Svar | Rapportér
#3
Flemming Roebers Olsson
1 bedømmelse
15.05.2012

I forbindelse med rejse fra København til Spanien d. 27. februar og retur d. 1. marts 2012 blev min kollega og jeg udsat for en særdeles ubehagelig oplevelse som beskrevet herunder. I forhold til den oprindelige rejseplan blev vi ca. 8 timer og 30 min. forsinket.

Hændelsesforløb - hjemrejse:

Allerede inden vi checkede ind fra Barcelona til Madrid d. 1/3-2012 var vores rejseplan ændret. Vi skulle have fløjet med Iberia fra Madrid til København (IB 5582) men dette blev ændret til Vueling Airlines (VY 9864). Vi må derfor antage at Iberia inden vores check-in har overbooket afgang IB 5582 og derved har været tvunget til at sende os med et andet flyselskab.

Som følge af over 1 times forsinkelse fra Iberia (IB 5582) blev vi nægtet boarding til Vueling Airlines (VY 9864). Personalet ved gaten vidste vi var forsinket, men alligevel blev vi nægtet boarding. Derved har Iberia ikke vist rettidig omhu og intet gjort for at briefe Vueling Airlines om, at vi var forsinket men på trods heraf faktisk godt kunne nå afgangen. Der stod stadig personer i tunnelen som ventede på at få anvist en plads på denne afgang. Da vi påpegede dette overfor personalet ved gaten, var beskeden blot, at gaten var lukket og vi måtte henvende os ved Iberias servicecenter og ombooke turen. Årsag til dette må søges i, at også denne afgang var overbooket – hvilket endnu en gang betyder at vi er blevet ”Denied Boarding”. Såfremt der stadig var plads ombord på flyet kunne personalet uden problemer åbne gaten. Vi fik ikke mulighed for at få en tilsvarende afgang som den vi oprindeligt var booket til, altså fra Madrid til København. I stedet var vi tvunget til endnu en mellemlanding.

Den nye booking fra Madrid til London (IB 3176) blev aflyst kort tid inden boarding og blev erstattet af Madrid til Bruxelles (IB 3214).

Ved ankomst til Københavns lufthavn var vores bagage ikke ankommet, hvilket betød endnu ca. 1 times forsinkelse i forbindelse med udfyldelse af dokumenter herom.

Vores kompensation fra Iberia indtil videre: En voucher til 1 drikkelse og 1 sandwich.

Vores hjemrejse fra Barcelona til København d. 1/3-2012 så oprindeligt således ud:

• IB 6755 – Barcelona til Madrid – Afgang: 9:10 – Ankomst: 10:35

• IB 5582 – Madrid til København – Afgang: 11:45 – Ankomst: 15:00

Vores hjemrejse fra Barcelona til København d. 1/3-2012 endte i stedet således:

• IB 6755 – Barcelona til Madrid – Afgang: 9:10 – (Denne afgang var 1 time forsinket)

• VY 9864 – Madrid til Barcelona – Afgang 11:45 – Ankomst: 15:00 (Nægtet boarding grundet 1 times forsinkelse fra IB 6755)

• IB 3176 – Madrid til London – Afgang 13:35 – Ankomst ukendt (Flyafgang blev aflyst)

• BA 0820 – London til København – Afgang 16:35 – Ankomst ca. 19:35 (Denne booking blev annulleret grundet IB 3176 blev aflyst)

• IB 3214 – Madrid til Bruxelles – Afgang 16:10 (Denne afgang var 40 min. forsinket)

• SN 2265 – Bruxelles til København – Afgang 20:10 (Denne afgang var 1 time og 20 min. forsinket) med ankomst i København kl. 22:40

Iberia Danmark har valgt ikke at håndtere sagen - på trods af henvendelse fra rejsebureauet hvorigennem billetterne var bestilt. Vi håber at denne henvendelsesform vil få Iberia Danmark til at reagere og ikke blot henvise til Iberia Spanien. Jeg imødeser forklaring men da det ikke er muligt at finde en mail-adresse for Iberia Danmark sendes mail ligeledes til info@iberia.dk med håb om at jeg rammer rigtigt.

Regler for klageprocedurer: Link til Europa-parlamentets og Rådets forordning (EF) Nr. 261/2004 af 11. februar 2004:

http://www.slv.dk/Dokumenter/dsweb/Get/Document-10104/261-2004.pdf

1
3
Del | Svar | Rapportér
Kim Dyring Gustafsen
1 bedømmelse
17.05.2012

[..]
Vi føler ikke, at Iberia Danmark har valgt at håndtere sagen særlig professionelt, selvom henvendelse er sket fra rejsebureauet hvorigennem billetterne var bestilt. Vi har i vores klage været saglig, konkrete og været åbne for dialog.

Vi håber at Iberia Danmark vil reagere og ikke blot henvise til Iberia Spanien. Vi vil have Iberia til at tage et ansvar for vores oplevelse med Iberia d. 1. marts 2012.

Denne bedømmelse og status vil blive opdateret omkring så snart denne sag er afsluttet.

Regler for klageprocedurer: Link til Europa-parlamentets og Rådets forordning (EF) Nr. 261/2004 af 11. februar 2004:

http://www.slv.dk/Dokumenter/dsweb/Get/Document-10104/261-2004.pdf

#2
Michael Petersen
1 bedømmelse
10.01.2012

Så har jeg prøvet Iberia.. og det sker så aldrig mere.

Jeg har aldrig oplevet så lidt plads i en flyver og mere uengageret personale skal man da lede længe efter.

Indtjekning i Madrid var kaos og her taler vi om kaos (har prøvet meget sen indtjekning i Madrid med SAS, som fungerede tiptop), men hos Iberia fungerede intet... Man kan nogen gange godt købe ting for billigt og det er hvad man gør hos Iberia.

2
3
Del | Svar | Rapportér
#1
Erik Skov Hansen
1 bedømmelse
13.01.2009

Transit ankomst til Madrid IB0817 kl 11:00 den 9.1.09.

Afgang IB3304 kl 11:50 9.1.09 udsat med ca 1 times mellemrum til kl 18:00. Ingen reel information, men sne brugt som undskyldning. Andre flyselskaber lettede i samme periode.

Ved aflysningen blev alle afganges bagage sendt til samme bagagebånd. Anslået 20.000 mennesker stod i totalt kaos i et forsøg på at finde bagagen.

For at få ny reservation skulle alle derefter henvende sig i Service skranken. Vi stod ca i midten fra kl 19 fredag aften og nåede frem til skranken lørdag kl 11:30. Altså ca 16 timer i kø uden nogen form for information mad eller drikke.

Ved skranken opnåede vi at få en transit forbindelse via Lisabon til Kbhvn lørdag eftermiddag.

Denne afgang blev aflyst sidst på eftermiddagen i det smukkeste solskin, igen med henvisning til snevejr. Kun Iberia fly stod på jorden alle andre flyselskaber fløj.

Ny kø og kl ca 18 lørdag, altså 31 timer efter planlagt afgang, fik vi en hotelvouncer og nyt boardingkort til søndag middag.

Piloternes strejke var forbi og vi kom afsted godt 2 døgn forsinket.

Vel hjemme i København er vor bagage naturligvis ikke fundet og Novia som er Ground Service for Iberia har kun telefonsvarer og ringer på andet døgn ikke tilbage.

Mit bedste råd til alle, undgå Madrid lufthavn og i særdeleshed Iberia.

Novia i København bør desværre også undgås.

31
23
Del | Svar | Rapportér

Del dine oplevelser og erfaringer med Iberia til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Iberia det rette omdømme.

Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.