Erik Skov Hansen

#1
Erik Skov Hansen
1 bedømmelse
13.01.2009

Transit ankomst til Madrid IB0817 kl 11:00 den 9.1.09.

Afgang IB3304 kl 11:50 9.1.09 udsat med ca 1 times mellemrum til kl 18:00. Ingen reel information, men sne brugt som undskyldning. Andre flyselskaber lettede i samme periode.

Ved aflysningen blev alle afganges bagage sendt til samme bagagebånd. Anslået 20.000 mennesker stod i totalt kaos i et forsøg på at finde bagagen.

For at få ny reservation skulle alle derefter henvende sig i Service skranken. Vi stod ca i midten fra kl 19 fredag aften og nåede frem til skranken lørdag kl 11:30. Altså ca 16 timer i kø uden nogen form for information mad eller drikke.

Ved skranken opnåede vi at få en transit forbindelse via Lisabon til Kbhvn lørdag eftermiddag.

Denne afgang blev aflyst sidst på eftermiddagen i det smukkeste solskin, igen med henvisning til snevejr. Kun Iberia fly stod på jorden alle andre flyselskaber fløj.

Ny kø og kl ca 18 lørdag, altså 31 timer efter planlagt afgang, fik vi en hotelvouncer og nyt boardingkort til søndag middag.

Piloternes strejke var forbi og vi kom afsted godt 2 døgn forsinket.

Vel hjemme i København er vor bagage naturligvis ikke fundet og Novia som er Ground Service for Iberia har kun telefonsvarer og ringer på andet døgn ikke tilbage.

Mit bedste råd til alle, undgå Madrid lufthavn og i særdeleshed Iberia.

Novia i København bør desværre også undgås.