Stellan Lagard

#1
Stellan Lagard
1 bedømmelse
20.03.2012

Telia får 10 stjerner, med omvendt fortegn.

Sjældent har jeg set noget så ringe.

I 2010 kontaktes jeg af en konsulent, som vil give mig 30 dages gratis prøvetid på 2 usb-nøgler til trådløst mobilt netværk. Beklageligvis sagde jeg ja-tak. Da pakken kommer, er der en regning med på oprettelses gebyr. Da jeg er uforstående over for dette, og ligeledes har nogle andre spørgsmål, forsøger jeg at kontakte konsulenten. Denne besvarer naturligvis ikke opkaldene, og jeg lægger beskeder på mobilsvareren. Uden resultat.

Nu begynder jeg også at få regninger på mit forbrug af disse nøgler. Det skal lige siges at de, den dag i dag, stadig ligger ubrugte i den ubrudte emallage hvori jeg modtog dem.

Jeg ringer så til Telia, for at finde ud af hvad dét handler om, og efter længere ventetid får jeg fat i en venlig medarbejder som vil undersøge sagen. Mere ventetid, hvorefter jeg bliver koblet af. Jeg prøver igen at komme igennem, og det lykkedes da også. Jeg får nu at vide at jeg vil blive kontaktet.

Efter en uges tid og yderligere en regning med rykkergebyr, prøver jeg igen at ringe ind. Og efter den obligatoriske ventetid får jeg, på en yderst nedladende måde, at vide at jeg bare har at betale. Jeg giver så udtryk for at jeg vil returnere pakken. Det er jeg da mere end velkommen til, og måske kan jeg oven i købet få lidt nedslag i regningen. Tak for det!

Desværre kan den hjælpsomme unge mand ikke fortælle mig, hvortil jeg skal returnere pakken til.

Jeg tager så min pakke under armen, og henvender mig til den nærmeste Telia butik (Køge), og får at vide at de ikke kan modtage pakken. Men de kan udstyre mig med en adresse-label hvorpå der står en returadresse. Endelig får jeg sendt pakken afsted. Og retur, 4 dage senere. Adressaten er ukendt.

Nogle måneder senere ringer en advokat til mig, og informerer om at jeg skylder Telia penge. Jeg spørger hvorfor, og får at vide at jeg har en pakke af deres. Jeg forklarer forløbet, og spørger om hvordan jeg kan få forbrugs regninger for et forbrug der ikke er der. Og det kan jeg ikke få noget entydigt svar på. Jeg fortæller også, at jeg har forsøgt at returnere pakken. Dog uden held. Det har man heller ikke noget forhold til.

Den 12. marts, 2012 banker stævningsmanden på min dør, og med en skrivelse fra retten i Roskilde forkynder han at jeg skylder Telia 7.400 kroner. Jeg har stadig pakken, og nøglerne ligger stadig i uåbnet emballage.

Er der nogen der kender en god advokat?