Karin Jensen

#1
1 bedømmelse
20.08.2012

Hermed en lille tilbagemelding fra os, som har oplevet "Cast Away" og "Bounty-øer" på nærmeste hold.

Vores drømmerejse til hhv. Lombok og Bali har været en uovertruffen oplevelse, hvor bare alt klappede perfekt.

Trætte, men opstemte af en lang flyrejse, landede vi på Bali, hvor vi blev modtaget af en super venlig guide, som kørte os til Ubud.

Selvom vi jo var fremmede for hinanden, faldt vi hurtigt i snak med guiden på en nærmest kammeratlig måde.

Hotellet Beji i Ubud var lige efter kataloget. Rent og pænt og servicen helt i top. Dog havde vi lidt svært med at affinde os med at blive vækket mega tidligt om morgenen af en hane, som sad i et bur lige uden for vores værelse :o). Men så fik vi jo en god, lang dag ud af det.

Transferen fra Bali til Lombok gik også helt efter planen. Vi anede af gode grunde ikke, hvad vi skulle opleve mht. sejlturen til Lombok. Heldigvis fandt vi ud af, at både min mand og jeg er forholdsvis søstærke. De relativt små både nærmest flyver hen over bølgerne, og det går virkeligt op og ned hele tiden.

Ankommet til Lombok blev vi mødt af den vel nok mest charmerende guide, Nannang. Ham holdt vi os til resten af vores ferie på øen. Det blev til et nærmest venskabeligt bekendtskab, vi har sendt ham en hilsen fra Danmark med billeder :o). Nannang sørgede for, at vi oplevede Lombok med hele dens historie og natur. Min mand fik også opfyldt sind drøm, nemlig snorkeldykning og flaskedykning. Især det sidste har været en helt uforglemmelig oplevelse, som han mega gerne vil gøre igen.

Den allerstørste wauw-oplevelse fik vi, da vi ankom til Quince Villas Hotel på Lombok. I de 7 dage, vi var på hotellet, følte vi os virkelig som rige mennesker. Et hotel, som vi på det varmeste kan anbefale. Her er billederne på hotellets hjemmeside slet ikke nok til at vise, hvor smukt hotellet er. At sidde helt nede ved stranden og få serveret den lækreste morgenmad med udsigt over det Indiske Ocean - det er bare en drøm. Og om aftenen er der tændt lys, som skinner helt ud over vandet. Jeg kunne blive ved med at fortælle om dette hotel. Og servicen er bare helt uovertruffen. Ikke anmassende, men tværtimod med respekt for gæsten, og med en vis distance.

Transferen tilbage til Bali - igen helt efter planen. Vi havde det dog lidt svært med at sige farvel til Lombok og Nannang.

Segara Village Hotel i Sanur var også helt i top. Her er vi taknemmelig for din anbefaling, Morten - idet du anbefalede os ikke at være i Sanur alt for mange dage. Heldigvis lå hotellet tilbagetrukket, så vi ikke oplevede larmen fra byen. Der var heller ikke de store bademuligheder. Men det var dog fint at opleve Sanur alligevel.

Alt i alt har planlægningen, timingen og alt anden klappet perfekt - og det siger vi tak for. Når man rejser så langt på ukendt terræn, er det vigtigt, at der er nogen som kan guide én og have tjek på tidspunkter osv.

Det er helt sikkert, at skulle vi på et tidspunkt igen have behov for en større rejseoplevelse, så kontakter vi Profil Rejser.