J. Clausen

#1
J. Clausen
1 bedømmelse
20.10.2010

Frygtelig besværligt at slippe for uønskede reklamer. Sidst jeg gennemgik hele proceduren fik jeg tilsendt hele 2 skilte med "reklamer nej tak!" Dejligt! Så slap jeg vel for besværet, når jeg flyttede næste gang, for jeg skulle kun bruge et. Men nej, nej. reklamerne væltede ind i min nye postkasse på trods af skiltet. Efter tre forgæves klageture til posthuset, fik jeg et brev fra Post Danmark. Jeg var ikke registreret som "nej siger" i deres database - På med vanten igen og starte helt forfra. Hvad jeg derimod gerne vil modtage i min postkasse er breve stilet til mig. En dag blev jeg ringet op af en venlig medarbejder fra en bank, som jeg ikke har noget med at gøre. Damen sad med et girokort til vægtafgift med mit navn på. Det kunne ikke oplyses, hvem der havde afleveret det i banken. Jeg hentede det selv. Der var hverken konvolut eller det medfølgende brev - kun et afrevet girokort? Hvordan i alverden var det havnet i den bank? Ved telefonisk opkald til kontoret for registreringsafgift for motorkøretøjer blev det bekræftet at girokortet var sendt til min adresse. Mysteriet er aldrig blevet opklaret. Min tillid til Post Danmark kunne efterhånden ligge på et meget lille sted. Den sidste rest forsvandt den anden dag, hvor jeg modtog en af posthusets egne foret brevpakker, hvor indholdet havde fået et grimt hak. Jeg fotograferede skaden, sendte billederne til afsenderen og fik bekræftet, at varen selvfølgelig ikke var afsendt i den stand. Indholdet var en kraftig messingring, som skulle være i stand til at tåle ret meget - men åbenbart ikke en tur med Post Danmark. Da jeg endnu engang tussede på posthuset for at klage min nød, fik jeg en uhørt nedladende behandling. Der var hverken beklagelse eller forståelse. Beskeden var kold og klar: Post Danmark hæfter ikke for skader på den slags pakke. Undskyld! Post Danmark skraber efterhånden bunden, efter min mening. Fremover vil jeg se mig om efter en alternativ løsning.