Erik Haaest

89 år, Hesselager

#2
Erik Haaest
2 bedømmelser
27.04.2009

Hjemrejsen havde vi sikret os gennem billigbureauet Transavia (i øvrigt samme fly, vi var rejst dermed med som Bravo-gæster), som afgik og ankom præcist.

#1
Erik Haaest
2 bedømmelser
27.04.2009

8 dage til Mallorca købte vi i februar 2009 med afgang fra Billund 28. marts – hjemkomst 4. april. Bravochancen er billigst, og erfaringen siger, at man så uden for sæsonen får bureauets bedste hoteller, da bureauet har sværest ved at fylde de dyre hoteller. Vi fik da også det 4-stjernede Hotel Son Caliu, som man må undre sig lidt over, hvordan de har sikret sig de sidste 2 stjerner. Eneste luksus var priserne: Morgenmad/Ta' Selv Bord: 15 Euro pro persona = ca. 112 kroner. Men så er der også tynd sjappekaffe ad libitum. Der var mange fine ting på værelset såsom tandbørste, kam, badehætte etc. alt i fine æsker. Men der var ingen toiletbørste, og det er til tider mere nødvendigt end tandbørsten (som de fleste formentlig har med selv).

Hotellet reklamerer med INTERNET, og det glædede os, da vi var på Mallorca af erhvervsmæssige grunde og begge havde vore bærbare computere med.

Det viste sig, at der ikke var trådløs internetkontakt på værelserne, men i opholdsstuen stod én computer, hvor man – udsat for alle blikke over skulderen - betalte 1 Euro (ca. 7,50 krone) for 10 minutter. Da det regnede hele ugen – hvad bureauet ikke skal lastes for – havde vi glædet os til at kunne sidde på værelset og holde kontakt med verden.

Men vort virkelig store klagepunkt er transferen: Den i øvrigt søde, men ikke særligt vidende guide råbte alle vore navne op, og så måtte man bare række armen op, hvorefter hun kom til os alle med et brev med vort navn på. Der viste sig ved sammenligning, at der var nøjagtigt samme indhold i alle kuverter. Nu rejste jeg sammen med egen kone. Men det er ikke alle, der gør det. Og de færreste mænd 'måske på grisebassen', måske taget af sted for ikke at blive forstyrret af kunder, kreditorer eller børn og børnebørn, bryder sig om at blive råbte ud som f.eks. Hr. Stein Bagger, Hr. Morten Grunwald, Hr. Lars Larsen eller for mit vedkommende Hr. Erik Hast, som da jeg rettede navnet blev gentaget "Hr. Erik Haaest". For mig at se er det en utidig krænkelse af privatlivets fred.

Vi meddelte i god tid rejselederen, at vi ikke ville møde op ved hjemrejsebussen, idet vi blev på Mallorca yderligere 14 dage.

Vi havde nemlig efter købet af 2 ottedages billetter hos Bravo og betalt via VISA-kortet ændret vore rejseplaner, da vi kom i tanke om, at Spaniens bureakrati fungerer langsomt, så vi ville tage en uge mere. Men det var påskeugen, og så valgte vi at forlænge til i alt 3 uger. Bravo Tours oplyste telefonisk, at de ikke kunne udvide billetten. Vi fik ingen forklaring om årsagen. Det kan i hvert fald ikke have været overbelægning, for hverken flyet eller hotellerne var i nærheden af fyldt.