S. Olesen
Jeg købte i april en iPhone hos Telenor, 3 måneder senere finder jeg ud af, at den logger på deres net 4 gange om dagen hver dag, præcis hver 6 time på trods af, at jeg på alle tidpunkter er i mit eget hjem, på mit eget net!
Dette har stået på i en måned og jeg kontakter derfor skriftligt Telenor kuneservice, her får jeg besked på, at det kan skyldes min mail opdatere automatisk, så jeg skynder mig at fjerne den. Der går yderligere en måned og den automatiske loggin på deres net fortsætter 4 gange om dagen. Det skal siges, at jeg kan gå gratis på mit eget net, men at det koster gevaldig mange penge at gå på deres net. 10 kr pr MB! Jeg kontakter igen kundeservice skriftligt, og hun siger jeg skal gå til nærmeste butik, da hun ikke ved, hvad årsagen kan være.
Jeg kontakter nærmeste Telenor-butik, der hvor jeg købte den, og møder en usandsynlig ligeglad ekspedient, som intet ved om det og sender mig tilbage til kundeservice. Flot!
Jeg venter yderligere en måned og har nu fået nok, det kører på 4 måned, og nu løber regningen altså op uden at jeg er herre over det. Alle medarbejdere jeg har snakket med indtil nu har alle givet forskellige svar eller bare videresendt mig.
Jeg kontakter kontakter endnu engang Telenor, men mundtligt i telefon. Jeg får at vide, at hun godt kan se den er gal, og at det helt bestemt er en fejl på telefonen, og at jeg skal kontakte nærmeste Telenor-butik og få sendt den til reparation omgående. Derudover tilføjer hun at jeg skal printe min faktura ud, med spcifikation over tiderne, så de kan se den er helt gal også.
Endnu en ting kommer på listen fra forskellige Telenor-kunder.
Så går jeg i butikken endnu engang og møder en lille pige, som jeg med det samme bedømmer ikke ved noget om noget, men nogen skal jo se på det og jeg ligger papirene på bordet, fortæller kort hvem jeg har snakket med og hvad der foregår. Hun ikke så meget som røre ved papirene, hun ikke så meget som tænker selv, men ringer straks til Telenor kundeservice (Ja flot!). Så kommer hun tilbage, og slet ikke kundeservicemindet på nogen måde og siger, "Vi kan ikke gøre noget", super snoppet og ser fuldkommen ligeglad ud. Jeg fortæller hende, at det kan i ikke mene, jeg har snakket med jeg ved ikke hvor mange forskellige medarbejdere og alle siger hver jeres ting. Og ikke mindst at i ikke kan mene at jeg skal betale for at I ikke vil se på min mobil, det er simpelthen så svagt at jeg skal betale for at min mobil, på trods af er på mit eget net, logger på deres uden videre og så er de pisse ligeglade (Undskyld sproget). Det hober sig op til at vi står og råber af hinanden i butikken og jeg må gå i dyb vrede pga usansynlig dårlig service og med en mobil som de kan tjene penge på.
Nåh ja og jeg glemmer næsten detaljen i det hele - hun fortæller mig i næsten panik, at det gør alle iPhone (Yeah right). Har en omkreds af venner og bekendte der ikke har problemer. For det andet siger hun efterfølgende, at når man køber mobil hos dem følger der regler med, som man skriver under på, men de regler følger med samtlige mobiler man køber og er fuldkommen ens - så når hun siger at der står i papirene jeg har skrevet under på, at den vil logge på automatisk - ja så skal alle mobiler i hele verden jo gøre det :-S
Jeg synes det er rigtig ærerligt, og jeg er med det samme flyttet til andet teleselskab.
Jeg vil ikke anbefale nogen at handle med Telenor, hvad mobiler og abonnomenter angår. Man bliver sendt frem og tilbage - og ingen kan give konkret svar på spørgsmål. Ville faktisk give 0 stjerner hvis dette kunne lade sig gøre.