Lasse Holm
41 år, Frederiksberg C
Opdatering pr. 03-10-2012
[..] fra Reklamation kontaktede mig d.d. efter at have læst anmeldelsen. Han var ked af forløbet, og tilbød mig at fortsætte min Smart-aftale med tilføjelse af de manglende afdrag, og ville samtidig trække inkassosagen tilbage uden gebyrer eller omkostninger for mig.
Jeg siger tak for henvendelsen og ser sagen som afsluttet.
Jeg er taget som gidsel i Telenor, efter at være blevet påduttet 2 telefoner med tilhørende Smart-aftaler, først ment som en venlig service fra en kundemedarbejder i Telenor-butikken i Lyngby Storcenter, da Sim-kortet tilhørende den første ikke virkede efter flere dage. Jeg fik oprettet et nyt Sim-kort og nr. med det samme i butikken, for at være sikker på at jeg kunne komme igang med det samme, fik jeg udleveret en ekstra telefon. Da jeg kom hjem og så at alt virkede, forsøgte jeg at aflevere den ekstra telefon der var uåbnet, men det måtte jeg ikke. Herefter har jeg forsøgt at aflevere den flere gange, samt gjort skriftlig indsigelse mod betalingerne for denne og tilhørende abonnement med rekommanderet brev, men intet har jeg hørt tilbage, og nu er begge mine telefon nr. spærret. Kundeservice har været arrogant, og svaret at jeg har overskredet min returret for den ekstra telefon, da de kun har registreret et af de sidste forsøg på at aflevere den.
Det er så fair nok, men efter jeg lavede den skriftlige indsigelse, satte jeg alle betalinger på hold. Efter jeg skrev til Direktionsklager, fik jeg lovning på afhjælpning af rykkere mm, som jeg havde modtaget efter indsigelsen. Denne afhjælpning måtte jeg rykke for flere gange, inden den blev effektueret. Jeg tilmeldte mine betalinger til PBS igen, og mente at det var gået igang igen. Det har Telenor åbenbart ikke været enig i, og nu er jeg sendt til inkasso, uden at modtaget nogle rykkere eller advarsler.
Jeg har aldrig været oprettet i RKI, og har heller ikke planer om det. Jeg er uforstående overfor Telenors måde at behandle kunderne på.
Jeg vil gerne advare alle mod Telenor, også selvom du er i god tro og har lavet aftaler med dem. De løber fra deres aftaler og informerer dig ikke og tøver ikke med at tage hårde midler i brug. Hvis du helt kan undgå Telenor som teleselskab, så gør det.
Opdatering pr. 03-10-2012
[..] fra Reklamation kontaktede mig d.d. efter at have læst anmeldelsen. Han var ked af forløbet, og tilbød mig at fortsætte min Smart-aftale med tilføjelse af de manglende afdrag, og ville samtidig trække inkassosagen tilbage uden gebyrer eller omkostninger for mig.
Jeg siger tak for henvendelsen og ser sagen som afsluttet.