#13
06.02.2011

Vi har været med Spies på Madeira i Julen, og havde en god oplevelse med selskabet. Meget lækker hotel, men den var så også i den dyre ende :-) Vi havde tilvalgt transport til og fra hotellet, men var lidt sure over at vi skulle aflevere vores kufferter inden kl. 8:00 på afrejsedagen. Vi kunne godt have tænkt os at kunne nyde morgenmaden i slåbrok på vores dejlige terrasse, og så tage kufferterne med ned til bussen kl. 11:00 hvor der var afgang fra hotellet. I stedet blev det en lidt hektisk morgen hvor vi stod op i nattens mulm og mørke for at tage bad og pakke, og sad efterfølgende og klaprede tænder i lampens skær på terrassen og ventede på morgengryet.

Hvis vi rejser dertil en anden gang vælger vi nok at tage en taxa eller lokal bus til lufthavnen. Men alt i alt var det en dejlig tur, som vi varmt kan anbefale.

#12
06.02.2011

Jeg har fløjet med Finnair til Shanghai, hvilket jeg kan anbefale. Det var ikke det billigste selskab, men den hurtigste forbindelse til Shanghai. Når man skal flyve langt er det efter min mening meget vigtig at der ikke er for mange skift og ventetider i forskellige lufthavne. Vi havde et hurtig skift i Helsinki og efter 11 timers samlet rejsetid var vi fremme. De er effektive og har en udmærket service.

#11
06.02.2011

Vi har været på Madeira i julen, og fløj med Thomas Cook Airline, bestilt over en pakkerejse gennem Spies. Det var en særdeles positiv oplevelse. Vi rejser sjældent på charterrejse, men havde bestilt hele pakken med mad på flyet og transport til hotellet. Den flymad vi husker fra firserne charterrejser, kom til skamme. Vi fik en rigtig god frokost på hjemturen, med lækre ting og sager. Brødet kom f. eks. fra Lagkagehuset her i København. Vi ved jo alle at der er kneben benplads på et charterfly, men det glemmer man helt med den udmærkede service flypersonalet ydede til os der havde bestilt mad. Vi sad alle oppe foran hvor der måske er mere benplads og stewardesserne nursede os. I hvert fald følte vi at de 150,- kr. var givet godt ud.

#10
06.02.2011

Jeg giver selskabet 8 i karakter fordi man får det man betaler for. Man får en meget billig rejse, og hvis man sætter forventningerne efter dette går det ikke så galt. Vi har rejst med dem to gange til Tyrkiet, og har begge gange valgt at tage det som en oplevelse, at alting ikke fungere helt som vi forvente Danskere er vandt til. Det er faktisk en lidt morsom oplevelse hvis man vælger at se på tingene fra den lyse side. Vi har så godt nok været i den situation at vi har rejst rundt i landet på egen hånd og kun brugt hotellet til overnatning den første og sidste nat. Jeg kan anbefale at rejse med selskabet hvis man vel og mærke ikke forventer for meget service - sjov oplevelse.

#9
06.02.2011

Vi har været med MarcoPolo på en rundrejse i Mexico. Det var en veltilrettelagt tur med en yderst engageret turleder der bidrog til en optimal oplevelse. Vi kom der først og fremmest for at se de historiske ting, men fik i tilgift en turleder der i kraft af sin uddannelse som biolog, gav os en uforglemmelig oplevelse af flora og fauna.

#8
06.02.2011

Louisiana Cafe er en udmærket frokostrestaurant hvor vi ofte har nydt deres buffet, men ved seneste besøg var buffeten flyttet til aftentimerne, og der var kun salat og sandwich hvilket ikke var tilfredsstillende når man har inviteret venner på en god frokost. Af hensyn til vores medlemskab håber jeg håber at de finder tilbage til et koncept hvor man kan kombinere museumsbesøg med en god frokost.

#7
06.02.2011

Rigtig lækker mad, hvor der er kælet for de enkle, men udsøgte råvarer. Der er en meget uformel og afslappet stemning hvor man straks føler sig velkommen. Glem alt om Emma Gad (og mad- og vinsnobberiet som ofte forefindes på de bedste restauranter), og få en rigtig hyggelig afslappet aften. Husk at bestille bord, da der er mange der har fundet denne perle som også har yderst overkommelige priser.

#6
18.06.2009

Jeg kan varmt anbefale FDM travel. Både som rejsebureau, men især deres koncept og hjemmeside. Hvis man ønsker at finde den billigste flyrute til en destination, så er hjemmesiden fantastisk enkelt at arbejde med, og så er det mit indtryk at FDM travel søger på alle flyselskaber, i modsætning til mange andre hjemmesider. Det vil sige at man meget nemt selv kan arrangere en billig ferie, der kan konkurere med de pakkerejser som måske ikke altid passer helt til ens egne ønsker og behov.

#5
23.03.2009

#4
12.08.2008

Foreningen er både en faglig forening og en interesseorganisation som varetager bygningskonstruktørers interesser - faglig og politisk på bedste måde. I modsætning til de "gule" fagforeninger, har foreningen retten til at føre overenskomstforhandlinger med arbejdsgiverne. Hvorfor folk ønsker at betale til en "gul" fagforening (som ikke har forhandlingsret)fatter jeg ikke.

#3
17.07.2007

Qua min politiske holdning var jeg meget skeptisk inden jeg gik i gang med bogen. Men jeg må indrømme at jeg synes at det er ret betryggende, hvis der findes sådanne personligheder hos politiet. Jeg synes har har et fantastisk klarsyn og nogle sunde holdninger til mange ting i vores samfund.

#2
17.07.2007

Jeg synes det er lidt lang, og lidt forudsigelig. Normalt synes jeg det er svært at gætte hvem morderen en, men den her var nem at gætte (ikke bare morderen, men hele plottet).