Thomsen Biler

Autoforhandler, Silkeborg

2,4/10
Der har været en del uregelmæssigheder for Thomsen Biler på Bedømmelse.dk. Uregelmæssigheder i retning af, at påvirke virksomhedens bedømmelse i positiv retning på falsk grundlag. Derfor har vi valgt at lukke for nye bedømmelser.
#14
Steen Jensen
1 bedømmelse
01.09.2013
2,0/10 1,0/10 1,0/10

Vi fandt en bil på nettet hos Thomsen Biler og kørte fra Aarhus til Silkeborg for at se og prøvekøre bilen. Men i butikken fik vi at vide, at "vi ikke kunne prøvekøre bilen, hvis vi efterfølgende ville tænke over det"! Indehaveren tilføjede, at det jo regnede udenfor! Vi kører naturligvis ikke fra Århus til Silkeborg for at se på en bil uden at være seriøse. Men vi blev behandlet som useriøse kunder og kunne med andre ord ikke prøvekøre bilen uden først at give tilsagn om at ville handle! Det hele foregik i en nedladende tone. Vi besluttede med det samme at forlade butikken. Mage til uforskammet opførsel har vi aldrig oplevet og vil fraråde alle at handle bil der.

Familien fra Åbyhøj.

6
0
#13
Bent Hansen
1 bedømmelse
10.07.2012

Købte en brugt Citroen i maj 2012 efter at have set den på nettet. Fik en fin service og de aftalte punkter blev overholdt til vores fulde tilfredshed.

1
4
#12
Frank Lindner-Lassen
1 bedømmelse
12.08.2011

Købt fed Audi til god pris. Service i top også efter handlen. Glad køber.

8
8
#11
Lars Nielsen
1 bedømmelse
16.07.2011

Den mest uforskammede opførsel jeg nogensinde har oplevet!

Min kone og jeg kørte til Thomsen Biler for at kigge på en næsten ny bil.

Efter en indledende snak med sælgeren [..], kigger vi nærmere på bilen, og beder herefter om en prøvetur. Sælger spørger om vi har en bil der skal indgå i handlen, og jeg siger måske,

det kommer an på prisen, da jeg også kan vælge at købe den nye bil og selv sælge vores nuværende. "Ja [..] gad sgu ikke køre en bil frem til os, hvis jeg ikke vidste om jeg ville købe den". Uforstående overfor denne opførsel siger jeg [..] at jeg finder [..] opførsel uforskammet, men [sælgeren] er aldeles ligeglad, vi kan faktisk bare skride, [..] er ligeglad, [..] har kunder nok. Senere på dagen kommer vi forbi Globus Biler, her har de ikke lige

den model vi søger, men det kan være de har i deres anden afdeling, Thomsen Biler, siger sælgeren, men jeg takker nej, forklarer hvorfor, og siger at jeg på ingen måde vil handle handle med den [..].

Som det også fremgår af de øvrige indlæg er der vist kun én ting at sige:

Bliv langt væk!

14
5
#10
Søren Vesterager
1 bedømmelse
01.06.2011

Vi nåede heldigvis ikke at blive kunder hos Thomsen Biler, men besøget havde jo faktisk formålet at købe en bil.

Min kæreste kører på vej hjem fra et kursus forbi Thomsen biler for at kigge og prøve en Opel Corsa. Hun forhandler prisen for vores byttebil med sælgeren og de bliver enige om en byttepris, hun vil så lige drøfte vilkårene med mig om aftenen inden der laves slutseddel.

Vi er enige om, at handlen er ok og derfor kontakter hun sælgeren næste formiddag og siger ok til handlen, hun beder dog lige om et tilbud på 4 sommerdæk og træk.

Da sælgeren efterfølgende ringer tilbage, meddeler han at de ikke vil give den aftalte pris for byttebilen, han vil kun give 217.500 kr. i stedet for 225.500 kr., 8.000 kr. mindre.

Vi prøver at forhandle os frem til et kompromis, men det ender med at sælgeren bliver sur og siger enten så tager vi bilen til den nye pris (uden at få udbedret buler og skrammer) ellers ingen handel.

Konklusion - Thomsen Biler står ikke ved de aftaler man laver med dem og det er i særdeleshed rystende, at de har en sælger som åbenbart ikke har fuldmagt til at indgå aftaler (hvilket de ikke gør opmærksom på), hans chef hos Globus Biler kan (og gør) efterfølgende underkende den aftalte byttepris.

20
6
#9
Michael Skov
1 bedømmelse
07.05.2011

Useriøs firma som ikke står bag ved deres handler! Vi havde købt en ubeset Ford Mondeo 2,5 turbo, til firmabil, slutseddel underskrevet, fartpilot blev bygget i ved Ford. Vi ventede en uge på bilen, og samme dag som den skulle afhentes fandt de pludselig ud af det var en alm. 2.0 motor der lagde i... Hvor meget ved man så lige om biler? De ville intet gøre for at hjælpe os vidre...

14
6
#8
Rene Olsen
1 bedømmelse
24.04.2011

Vores erfaring med Thomsenbiler A/S, strækte sig over 9 md's frustrationer daglige mails og telefonopkald samt anbefalet breve, købte bil i april 2010 og fik fin betjening indtil underskriften var sat, så brød helvede løs. Mange fejl og defekter med bilen, kun få blev løst med meget armvrid og gentagende forsøg, vi involveret Fdm som vi brugte langt hen af vejen, men desværre kunne de ikke gøre mere og vi hyrede en privat advokat, som så efter samlagt 9 md kunne forlig sagen med et tilbagekøb af bilen. Vores anbefaling: Skriv alt ned, gem alt, mails, breve osv. ikke telefonopkald og vær vedholdende, Hyr en privat advokat, pengene er god givet ud...

24
5
#7
Jesper Pedersen
1 bedømmelse
03.04.2011

Hold jer væk! (Ved godt man ikke må bruge udråbstegn - men det er faktisk nødvendigt)

Har købt bil hos Thomsen Biler maj 2010, og allerede ved første møde, burde jeg have rendt skrigende bort. [Sælgeren] skældte faktisk ud over, at vi ville prøve bilerne før vi købte - med det argument, at han ikke ville lade os køre i dem, med mindre vi var sikre på at købe...

Prisen for bilen var dog OK, og det samme gjaldt den sum, han endte med at gå med til for den bil der indgik i handelen - det skal han have.

1. problem - finansiering: Vi finansierede gennem Jydske Finans - Thomsen Bilers samarbejdspartner. [..] udfærdigede lånetilbud, som vi godkendte. Et par dage efter lå der en besked på vores telefon om, at han ikke kunne give os den lovede løbetid, men at han havde underskrevet låneaftalen alligevel - selvom ydelsen blev 300 kroner højere pr. måned. Den åd vi, fordi vi ville have lavet aftalen på de vilkår alligevel.

2. Problem: Anhængertræk. Vi skulle have monteret anhængertræk og betalte 8000 kroner for det, da handelen blev indgået. Det var dyrt, men på den type bil Passat 2007, koster det kassen - men det sad ikke på bilen ved levering. "Nå for søren! Nej det kan jeg da godt se. Det må vi se at få fikset". Det blev fikset 5 uger efter, efter to daglige telefonopkald i samtlige hverdage, for at få en aftale med værkstedets mekaniker. Trækket blev monteret, men papirarbejdet blev ikke udført, så det stod ikke på regattest og forsikringspairer. Det krævede en ekstra tur til Thomsen Biler, fordi de aldrig formåede, at gøre det selv - så jeg var selv på politigården med deres papirer.

Ikke nok med det - Første gang jeg skulle bruge trækket, opdagede jeg, at stikket var fuld af vand - det var monteret på hovedet, så det virkede som en kop. Jeg vendte det selv...

3. Problem: Brændstofpumpe. Under en ferie i udlandet - 4 måneder efter købet - fik vi problemer med brændstofpumpen. Den larmede gevaldigt. På et lokalt værksted, hvor mekanikeren havde samme bil, fik vi det råd, at tage hjem og få den skiftet med det samme - den var ved at stå af - et velkendt problem for den type biler med det antal km.

Den hoppede Thomsen Biler naturligvis ikke på, og prøvede på alle tænkelige måder at krybe uden om. [..] undskyldning for ikke at dække var købeloven. Vi skulle have påpeget fejlen ved køb af bilen. Han så helt bort fra formodningsreglen på de 6 måneder i købeloven - at hvis en vare går i stykker inden for 6 måneder, formodes det, at defekten var til stede fra starten.

Så røg jeg op i det røde felt, og mailede paragraffer og andet godt til ham. Og ringede dagligt på trods af, at den man skulle snakke med, aldrig var der, før dagen efter.

Det endte med, at hans mekaniker ville se på det - men han skiftede den kun fordi jeg nærmest tvang ham til at gøre det, mens jeg så på.

4. problem: Generelt papirarbejde. Det vi gav for bilen, var ikke det der stod på slutsedlen. Tallet på bundlinjen var det aftalte, men bilens pris og diverse poster var ændret, så den stod til at være dyrere end i salgsannoncen. Kan ikke gennemskue hvorfor.

5.problem: Ventilation. Luftdyser til bagsædet virkede ikke - og mekanikeren påstod hårdnakket, at det var udstyr, der var sat i bilen af en eller anden amatør, og at det aldrig ville komme til at fungere. Jeg har ikke fået det lavet endnu - men det skal ikke laves hos Thomsen Biler.

Et lille plus skal de have - jeg måtte låne værkstedets bil, mens de satte træk på.

18
6
#6
Tardio Lund
1 bedømmelse
26.08.2010
18
9
#5
Jan Schmidt
23.04.2010

Ved levering manglende et sæde i 2. række, det er lovet at sædet skulle komme flere gange ude resultat. Da det endeligt kom var det et forkert sæde.

Bilen var ikke ordenlig klargjort. Efter FDM's gennemgang var der flere fejl og mangler. Nu er der aftalt tid til rettelse af fejl og manglerne. Der bliver stillet en lånebil til rådighed, men jeg skal selv betale for forsikring af selvrisiko.

26
9
#4
Line Mortensen
1 bedømmelse
02.02.2010

Vi har haft den dårligste oplevelse ved køb af bil hos Thomsen Biler!

Som de ovenstående kommentarer har vi også kæmpet med at få udbedret en masse ting som de havde lovet var i orden. De [..] overholder ikke deres aftaler og er dårlige mekanikere.

Vi har også fået nedslidte ulovlige dæk på - til trods for at at vi havde aftalt at der var nye dæk på.

Modtog en forholdvis ny (såkaldt) klargjort bil med defekt udstødning, klimaanlæg, sprunget pærer, nedslidte bremser, rust (lovet var fri for rust), defekte høretelefoner osv. osv. osv.

De er ikke til at komme i kontakt med, og meget glemsomme.

Til trods for at [vi] havde skriftlig aftale om at garantireparationer skulle laves lokalt, endte vi med at måtte sende bilen til Silkeborg i 8 dage. Og fik den endelig retur - men kun få ting var repareret - og bremserne var stadig ikke gode nok, de forkerte vinterdæk (forkert antal huller) lå stadig i bagagerummet osv. osv.

Endelig går de med til at vi får lavet resten hos den lokale mekaniker - hvorefter de nægter at betale regningen og afviser at de har givet lov til reparationen!

Et af deres argumenter er at de allerede har brugt mange penge på bilen (på de få reparationer de har lavet, og som burde have været lavet inden levering!).

[..] Handel aldrig med dem - og hvis i har været så uheldige, så gå videre med sagen. De skal ikke have lov at fortsætte dette svineri.

33
18
#3
Toke Ørnfeldt Svensson
1 bedømmelse
24.01.2010

Jeg købte en bil ved Thomsen Biler for knap to år siden. Har lige siden kæmpet med at få udbedret fejl m.m. Da jeg købte bilen, kæmpede sælgerne internt, om hvem der skulle have provision af salget, og den ene sælger lovede mig at det han havde lovet, også blev overholdt af den anden sælger. Men bilen blev leveret med en tysk navigation, selvom de havde lovet en dansk. Bilen blev heller ikke lev. med automatisk tænd af lys, så den levede op til "dansk standard". Bilen var godk. og synet uden fejl. Dog står der i synsrapporten at der ikke må være hvide blink på den. Men Thomsen sagde at dette blot var en bemærkning i synsrapporten. Efter jeg havde kæmpet for at få en dansk navigation i, fik vi bilen tilbage. Dog med en kopiversion (tror jeg). Efter de havde sat denne CD i, så gik der ca. 1 til 2 dage, hvorefter anlægget "gik ud, ret ofte", således dette ikke kunne bruges. De ville ikke lave anlægget, da de på mail (kan bevises), skrev at de ikke dækker opståede fejl. Efter et stykke tid, fik jeg skiftet dæk, da de dæk som sad på, var ulovlige. De var "jf. min egen lokale dækexpert", blevet spejlvendt til syn, inden jeg fik bilen. Dvs. synsmanden kunne se et godt dækmønster på den ene side, men på den anden side vra dækket stort set slidt helt i bund. Dvs. livsfarligt, hvis de sprænger ved 130 km/t el. lign. Der var en lille bule, som de også havde lovet at lave, inden jeg fik bilen, men den er aldrig lavet, da Thomsen påstod, at de aldrig havde sagt dette til mig før handlen. Endvidere kommer der ved koldstart hvid røg ud af motoren, og denne "kører op og ned i omdr.". Dette sagde Thomasen var helt normalt, ved en bil med sådan en stor motor. NB.: Mht. de slidte dæk, så sagde de pr. tlf. at jeg selv havde kørt race i bilen, og disse derfor var slidt. Nå, men jeg har flere mails fra flere ved Thomsen biler, men jeg kan ikke få dem til at udbedre fejl og mangler. De trækker tiden ud, og nu er der jo snart gået 2 år siden.

32
11
#2
Rikke Dalentoft
1 bedømmelse
14.09.2009

Vi har aldrig fået så dårlig service som vi fik ved Thomsen Biler. Vi købte bil i foråret 2009 og fandt ud af, da det blev varmere i vejret, at air conditionen ikke virkede. Vi henvendte os ved Thomsen Biler. Ingen kunne tage hånd om vores opkald og mails pga. afløser og senere ferie. På vores bilferie var vi nød til at sende bilen på værksted og var nød til at få skiftet køler og vandpumpe.

Efterfølgende tog det 2 måneder førend vi fik kontakt med en der kunne tage stilling og fik afslag på godtgørelse for vores udgifter. Ovennævnte skete indenfor bilens garantiperiode og begrundelsen for afslag var, at vi ikke havde de udskiftede dele med hjem. Fakturaen fra det autoriserede værksted var ikke nok.

36
16
#1
Lasse Tvede
1 bedømmelse
14.09.2009

Købte bil hos Thomsen Biler I Silkeborg og fik virkelig en fin betjening. Indenfor få måneder virker bilens klimaanlæg ikke og jeg kontakter Thomsen biler. Vi bliver enige om at jeg skal få det lavet hos lokalt værksted. Det viser sig så at kondenseren er gået og jeg ringer igen til Thomsen Biler og får grønt lys til at få det lavet. Pludselig da regningen skal betales, så vil Thomsen Biler ikke være med længere om de vil ikke snakke med mig i tlf og besvarer ej heller mails. Jeg står tilbage med påstand mod påstand, så til alle jer der skal have noget lavet, så sørg endelig for at få alt på skrift, da mundtlige aftaler er lig nul. Denne erfaring kostede mig kr. 10.000,-

37
28

Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.