Jacobil Birkerød

Autoværksted, Birkerød

3,9/10
#13
Paul W.
1 bedømmelse
13.02.2014
7,0/10 8,0/10 10,0/10

Serviceminded personale.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#12
Jess Nielsen
1 bedømmelse
13.01.2011

Fik vores bil rep. efter udsat for hærværk. Ford i Birkerød blev enig med taksator om en gang lakforsejling var nok. Da jeg så bilen igen var den fuld af hvide pletter efter ætsning fra hærværket. Værkstedet mente at opgaven var udført korrekt og de hvide pletter skyldes stenslag. Svært at argumentere imod dem, men de andre biler fra vores område der blev udsat for hærværk blev alle malet om.

3
3
Del | Svar | Rapportér
#11
Arly Holm
1 bedømmelse
02.04.2010

Købte en fabriksny Kia Ceed diesel hos Jacobil Birkerød. Den kom ikke til tiden, det kunne jo skyldes fabrikken. Den kom og det bestilte udstyr blev delvist monteret, resten blev efter aftale monteret senere. Herefter begyndte "morsomhederne". ESP OFF lampen tændte under kørsel, uanset det var ved lav hastighed i byer, eller ved høj hastighed på motorvej. Fejlen kunne ikke findes. Retfærdigvis skal siges at ej heller et andet Kia-værksted kunne umiddelbart finde fejlen, de ville dog have bilen i to dage, hvilket vi ikke havde tid til på tidspunktet. Fejlen udarter sig; ESP OFF lampen lyser under kørsel, bak-alarm ophører med at virke, lys i højre baglygte slukkes (ikke pære), lys i højre positionslys slukkes, instrumentbelysning slukkes. Indleveres til Jacobil i Birkerød, de kræver at få bilen, selvom jeg foreslår en anden Jacobil der ligger tættere på min hverdag. Får bilen efter reparation, med en sarkastisk bemærkning om en sikring der er skiftet (ikke om hvorfor sikringen er gået). Dagen efter optræder alle fem fejl igen. Får repareret de tre fejl, bak-alarm, baglygte og instrumentbelysning. Jeg er ikke jyde, men for s.... hvor er det træls. Ender hos Andersen og Martini i Søborg, det tager én time at finde fejlen med ESP OFF lampen. For øvrigt opkrævede Jacobil betaling for leje af bil, i den tid de ikke kunne reparere de fejl de selv havde skabt - rattet var fejljusteret efter montering af fartpilot. I øvrigt er man også sjusket med at samle bilen efter reparation.

10
8
Del | Svar | Rapportér
#10
Ole Johansen
1 bedømmelse
27.11.2009

Det må være Danmarks dårligste værksted. Når bilen har været indleveret (4 gange) er det endnu ikke gået som planlagt. Da bilen var ny havde de ikke afbalanceret hjulene på de tilkøbte alufælge, sidst havde de "glemt" at skifte forruden og nu ringer de fredag og meddeler at bilen ikke er færdig før mandag til trods for en klokkeklar aftale om at jeg skulle have bilen idag, da jeg skal bruge den i weekenden. Tiden var bestilt for 3 uger siden. Det er bare SÅ ringe, igen og igen.

22
8
Del | Svar | Rapportér
#9
Anne Merete Bruun
1 bedømmelse
25.11.2009
17
8
Del | Svar | Rapportér
#8
Jesper Michaelsen
1 bedømmelse
20.03.2009

Købte Kia Carnival LX med aut. i dec. 2006. Fra dag 1 var der bl.a. fejl i motorstyring og autopilot. Stik til træk virkede ikke. De måtte en fredag kaste håndklædet i ringen og sagde at jeg kunne komme og hente bilen. Modul udskiftet men det virkede stadig ikke. Stod og skulle på ferie for første gang 1 uge senere. Bilen blev efter mit mildest talt vredesudbrud sendt til Jacobil i Køge om søndagen. Her ringede de mandag formiddag og fortalte, at jeg kunne komme og hente bilen. Alt ok. Der var bare gået en sikring så stikket ikke fik strøm. Hvor svært kan det være? Hver gang den har været til reparation på garanti har jeg fået en bil retur der ikke var i orden. Den har i gennemsnit været på værksted hos Jacobil ca. hver 3. måned på garanti indtil dec. 2008. I efteråret 08 blev gearkassen endeligt udskiftet. Også på garanti. Den låste under kørsel med campingvogn. En fejl den havde fra begyndelsen. Efter udskiftning brokkede jeg mig over rattet sad skævt og havde mistanke om, at den ikke var blevet sporet efterfølgende. Det fik jeg så bekræftet da jeg skiftede værksted.

6 måneder efter levering var jeg blevet lovet af direktøren, at de ville gøre alt for at jeg blev en tilfreds kunde. Fik 2 flasker vin som kompensation for de utallige gange jeg kørte forgæves på værksted. Det ændrede ikke noget overhovedet. Direktøren var pludselig ikke interesseret i at gøre mere. Heller ikke selv om jeg gjorde opmærksom på købeloven.

! de 24 måneder min tålmodighed rækte til Jacobil, Birkerød er følgende udskiftet: 3 autopiloter, 2 eller 3 motorstyringer, automatgearkasse, utallige opdateringer af software, modul til strøm udtræk.

De er mildest talt [..] til at håndtere fejl. Jeg vil ikke anbefale nogen som helst at benytte Jacobil i Birkerød.

35
8
Del | Svar | Rapportér
#7
René Lillie
1 bedømmelse
02.12.2008

Har lige fået lavet tandrem på en Ford Focus ´99 + monteret vinterdæk på 4 nye stålfælge. Det blev lavet på mindre end 1 døgn og både pris og kvalitet af arbejdet var til UG med kryds og slange.

39
5
Del | Svar | Rapportér
#6
Rasmus Lange
1 bedømmelse
31.10.2008
 

Automekaniker af den værste slags. Havde min bil til reperation fordi den var tør for olie og fordi at jeg mistænkede at den lækkede. Det gjorde den ikke, men i stedet for at gøre opmærksom på det, skiftede Jacobil en del ud som havde at gøre med servo-styring og som - gik det op for mig senere - absolut intet har at gøre med olien. Der blev såmænd ikke engang hældt olie på. ca. 6 måneder efter at have reklameret er jeg endda blevet faktureret et mindre uspecificeret beløb der uden videre er blevet sendt til inkasso.

31
11
Del | Svar | Rapportér
#5
J. Dyregaard
1 bedømmelse
25.05.2008

Jeg fik lavet en rustgarantirep. som ikke var lavet korrekt. Dette ville værkstedet først erkende, da jeg på opfordring af mit gode FRIE værksted, fik FDM til at lave en rapport. Som andre kunder har erfaret så er kundeservice og faglig stolthed en by i Rusland. På trods af FDM rapporten, er rep. stadig under alt kritik, og jeg har selv været nød til at polerer lakken op, og samle dørene ordentlig. Der er "løbere" inde i dørkarme, og en masse urenheder i lakken. Nummerpladen på bagklappen havde man monteret ved at BORE huller i bagklappen, i stedet for at bruge de oprindelige huller. Årsagen til hullerne, var at man ikke havde de rigtige dele til at montere nummerpladerne med.

Det den kunde beskriver med at reservedelen ikke er på lager, var jeg også ude for. Da jeg hentede bilen i første omgang, havde man glemt at bestille emblemer, og havde sat tape over hullerne.

Reservedelslageret er noget for sig selv. Ekpedienten slår delene op på sin skærm, og går ned i reolen for at konstatere at delen alligevel ikke er på lager???

Det eneste der glæder mig, er at jeg heldigvis ikke skal sætte mine ben hos Jacobil igen :-))

PS.: Det ER noget galt hos Jacobil, for ellers ville Ford Danmark direktør, for reklamationsafd, aldrig have aflagt værkstedet et besøg ifm. at rep. skulle laves om!

35
9
Del | Svar | Rapportér
#4
Maj-Britt Lassen
1 bedømmelse
25.04.2008

Aldrig mere ford jacobil - dette er den streamer jeg kører rundt med på min bil efter mødet med en vis person hos Ford Jacobil. Udsædvanlig fræk og ubehagelig opførelse fra hans side og løgne fra værkstedet om at mine bremser var totalt nedslidte, trods de lige var tilset hos et andet værksted, gør at jeg aldrig køber bil hos ford jacobil igen så længe visse personer er ansat og værkstedet er jeg helt og aldeles færdig med. Min familie og jeg har ellers købt mange biler gennem tiderne og det ærger mig at et firma kan ændre sig fra godt til virkelig skidt, vi har været gode kunder. Jeg fik en skade på min bil i starten af september og fik først min bil tilbage i november og det var efter mange nedslidende og nyttesløse opkald til ford jacobil. Gang på gang lovede de os bilen færdig uden at overholde det og vi endte med at måtte aflyse vores efterårsferie til stor skuffelse for vores børn. Tilsidst gik de med til en LÅNE-Bil ikke en LEJE-BIL, efter en meget ubehagelig opførelse fra deres ansvarlige i skadesafdelingen. Den havde vi i ca. 1,5 uge og fik efter ca. to måneder en regning på ca. 4700 kr. En skriftlig klage hjalp ikke og vi endte med at måtte betale alligevel for at få ro. Yderligere har vi haft bilen på andet værksted og skaden er aldrig blevet ordentlig lavet, vi har måtte bruge en del penge på andet værksted for at få udbedret den skade ford jacobil ellers har fået forsikringspenge for at lave. Jeg kan kun sige at jeg hører kun om dårlige oplevelser fra folk i birkerød de har haft hos ford jacobil og jeg vil slutte med at sige: ALDRIG MERE FORD JACOBIL....

32
12
Del | Svar | Rapportér
#3
Ulrik Larsen
1 bedømmelse
21.04.2008

Vi købte 12. marts 2008 en fabriksny Mazda 2 (årets bil i Danmark og i verden!) Efter godt 14 dage eller ca. 550 km i den nye bil, gik bilen i stå ved mindre end 2000 omdrejninger. Bilen står i da 3½ uge senere stadig på værksted, og det er stadig en gåde for Mazda Danmark og Jacobil hvorfor bilen ikke virker. Jeg har talt dagligt med værkstedet, og skrevet til den såkaldte ledelse hos både Jacobil og Mazda Danmark for at få enten; en afklaring på hvornår bilen kan forventes færdig, eller at få leveret en ny fejlfri bil. Jeg har endnu ikke modtaget svar fra hverken importøren eller Jacobil, på trods af mine utallige henvendelser. Så min konklusion er følgende: Man kan altså tillade sig at sælge en defekt vare, kræve fuld betaling, og så ellers totalt løbe fra sit objektive produktansvar....Eneste lyspunkt, vi har lånt en erstatningsbil.

41
11
Del | Svar | Rapportér
#2
Helle Slotmann
2 bedømmelser
06.03.2008

Vi har haft begge vores biler (Mazda 626) til rep. Begge gange med tilfredsstillende resultat. Ved begge biler blev vi gjort opmærksom på ting vi ikke var klar over ikke var i orden, så kunne vi selv tage stilling til om det var noget der skulle ordnes med det samme eller om vi ville vente. Absolut et værksted vi vil benytte fremover.

29
14
Del | Svar | Rapportér
#1
Erik B. Hansen
1 bedømmelse
28.05.2007

Som kunde føler man sig godt modtaget! Det er seriøst og godt udført arbejde, der laves. Det trækker ned, at der ikke er fri lånebil (250 kr. pr. dag)

25
12
Del | Svar | Rapportér

Del dine oplevelser og erfaringer med Jacobil Birkerød til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Jacobil Birkerød det rette omdømme.

Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.