Henrik Jørgensen Automobiler

Autoforhandler, Randers

5,0/10
#12
Lars R.
1 bedømmelse
21.12.2022
4,0/10 6,0/10 1,0/10

Gode biler men ufattelig ringe service, når du først er “røget i fælden”

Jeg ville holde mig langt væk, for så snart du har købt er du 100% overladt til dig selv!

0
0
Del | Svar | Rapportér
#11
John Christensen
1 bedømmelse
23.09.2011

Enig. Købte en passat [..] for små 5 år siden. Der nægtede [Henrik Jørgensen Automobiler] også og lave de fejl der var. Sagde til mig jeg skulle pikkel ud af [..] forretning, vi kunne kontakte en advokat hvis jeg ville mere. [Henrik Jørgensen Automobiler] ødelagde de fælge jeg selv havde fået sat på bilen, [..] fandt ud af [..] havde monteret de forkerte dele i bilen, da jeg endte med og måtte sende den på fremmed værksted for og få rettet fejl og mangler. Så verdens værste bilhandler er hj automobiler fra Randers af.

11
0
Del | Svar | Rapportér
#10
Hans Andersen
1 bedømmelse
11.06.2010

Kan nu ikke forstå de dårlige ord om HJA. Har selv købt bil hos [dem] for 3 år siden, og nu igen for en måned siden. Jeg har begge gange følt mig godt behandlet, og er ikke på noget tidspunkt blevet presset til handel. Har begge gange købt VW Passat, og som man nok må forvente på en brugt bil har der været småting som skulle rettes. Hver gang jeg har ringet til HJA, har vi fundet en løsning på de problemer der nu var. [Henrik Jørgensen Automobiler] er seriøs, faglig kompetent, og har mange fine biler. Jeg kan kun anbefale at kigge hos HJA, ved køb af bil.

10
10
Del | Svar | Rapportér
#9
Thomas Rasmussen
1 bedømmelse
12.02.2010

Jeg købte i december 2009 en Skoda Octavia stationcar hos Henrik Jørgensen.

Det har jeg ikke fortrudt. Jeg er vældig glad for bilen og har pt. ikke registreret nogen mangler (ud over en cd med kort til navigationen).

[Henrik Jørgensen Automobiler] har fra mit første besøg til efter købet været flink og hjælpsom. Jeg oplevede andre forhandlere på min søgen som var meget mere bilsælgere på den negative måde. [Henrik Jørgensen Automobiler] forsøgte ikke at oversælge noget.

Jeg købte bilen med en FDM-attest. Så den blev leveret inkl. en udbedring af en lille fejl. Samtidig overtog HJA min gamle Renault til markedspris.

Så jeg vil bestemt kigge efter bil hos HJA næste gang jeg skal skifte.

Jeg vil dog anbefale, at man ringer i forvejen inden man besøger HJA, da jeg 2 gange erfarede, at de annoncerede åbningstider ikke holdt 100%.

26
5
Del | Svar | Rapportér
#8
Jesper Hansen
2 bedømmelser
08.12.2009

Jeg kan slet ikke genkende kritikken. Jeg har købt en Audi A4 hos HJA, og alt var som lovet, og de småproblemer der har været, er blevet løst uden tøven fra HJA's side.

Vi skal måske også lige huske, at alle de handler som nævnes, er handler med brugte biler. Man kan vel knap forlange det samme af en brugt vare som man kan af en ny vare?

24
10
Del | Svar | Rapportér
#7
Mads Balle Christensen
1 bedømmelse
05.12.2009

Købte i juli måned en Ford Mondeo 2.0 Tdci Ghia hos HJA. Bilen blev leveret til tiden med fuld service hos Ford i Århus og ifølge købsaftalen med en næsten fejlfri FDM attest. Den ene af to fejl i attesten var udbedret ved levering og den anden er blevet udbedret siden.

Efter en måned opstod der et problem med turbotrykket, dette blev efter henvendelse til HJA udbedret på hans værksted udenfor Randers.

Det har aldrig været et problem at få kontakt til HJA, og siden har vi da også fået udbedret et par små ting.

Så indtil videre har jeg været ganske tilfreds med behandling og handel ved HJA.

Jeg vil lige indskyde, at det klart kan anbefales at man gør handlen betinget af en fejlfri FDM attest.

21
12
Del | Svar | Rapportér
#6
Manuela Schmidt
1 bedømmelse
01.12.2009

Ja, hvor skal man starte. Jeg kan kun være enige med de andre herinde. Vi købte i sommers en Seat Altea. Efter ca. 2 uger opdager vi at sædevarmen er defekt. Vi kontater HJA, som ikke vil betale for reparatioen, da [HJA] ikke dækker sædevarme siger [HJA]. Efter flere samtaler frem og tilbage, melder vi os til sidst ind i FDM og de overtager herefter korrespondancen. Vi får samtidig bilen FDM testet, og de finder nogle forskellige fejl. Samtidig finder vi ud af at fartpiloten er defekt. Vi bliver bedt om at indhente tilbud hos det lokale værksted, da vi under købet har aftalt at reparationen kan foretages på et andet værksted. Desværre finder vi ud af, at bilen overhovedet heller ikke har fået service. Den har fået skiftet olie og det er det, men iflg. service bogen skulle bilen have haft 60.000 km. eftersyn. For at gøre en rigtig lang historie kort, så løber reparationerne op i ca. 11.000,- hvor HJA faktisk kun vil dække de reparationer som FDM rapporten har påvist. FDM har haft kontakt med [HJA] mange gange men uden held. [HJA] lyver og modsiger sig selv flere gange, og det hele ender med at [HJA] faktisk laver historien om til at vi skal køre hele den lange vej op på [HJAs] værksted, hvor [HJA] skal have bilen i flere dage, fordi [HJA] nægter at bestille reservedele hjem. Vi har ca. 200 km. op til [HJA] så havde vi vidst at vi skulle til at køre helt derop så havde vi aldrig købt bilen. Sagen er den dag i dag stadig ikke afsluttet, da HJA aldrig vender tilbage når man henvender sig. Desuden ændrer [HJA] historier hele tiden. FDM er enige med os i at [HJA] skal betale alle de ting, desværre er HJA så udspekuleret og har prøvet det før, at [HJA] nægter. [HJA] ved godt at det er en sej kamp for en forbruger at få det man har ret til. Jeg opfordrer alle herinde til at sende en klage til programmet BASTA. Jo flere der henvender sig jo bedre. [..] så der ikke er flere der bliver snydt.

20
10
Del | Svar | Rapportér
#5
Jan Persson
1 bedømmelse
12.11.2009
17
14
Del | Svar | Rapportér
#4
R. Fuglsang
1 bedømmelse
28.10.2009

Man tror virkelig at det er løgn!

Ja hvor skal jeg starte henne.. Jeg har købte en Ford Mondeo hos Henrik Jørgensen Automobiler og handlen gik da også rigtig fint, jeg fik div. mangler og krav fra min side lavet og rettet – det skal manden da have ros for! Men så stoppede servicen også da pengene var betalt!

Jeg fik i handlen monteret et aftageligt træk (til små 8000,-) og 2 dage efter faldt "klappen" af som skjuler hullet i kofangeren så af. Da jeg kontakter HJA så bliver jeg så henvist til det værksted som han bruger udenfor Randers, da HJA jo sjovt nok ikke selv har værksted. Efter utallige opkald hvor HJA aldrig ringer tilbage og 3 køreture frem og tilbage fra min bopæl til værkstedet (ca. 40 km hver vej) får jeg endelig monteret en ny klap + ny skørte, da værkstedet havde skåret for meget ud i kofangeren!

Så troede jeg mine kvaler var overstået efter ca. 2 måneders tovtrækken, men nej! Da vintervejret så småt melder sin ankomst, vil jeg til at montere de vinterhjul som indgik i handlen! Her finder jeg ud af at hjulene så ikke passer til min bil! Jeg kontakter igen HJA og forklarer at han har givet mig de forkerte hjul. Han beklager fejlen og siger at jeg lige bliver nødt til at vente til han får nye biler hjem fra Tyskland igen, så han kunne se om der måske var nogle vinterhjul med de biler? Jeg afventer over 1-2 uge med flere opkald hvor han hver gang udskyder sin leverance fra Tyskland!

Da jeg nu efterhånden er blevet ret utålmodig og pænt træt af at hele tiden skulle ringe til ham, så kontakter jeg ham en sidste gang. Jeg siger lige ud at nu må vi finde en anden løsning, da jeg virkelig mangler de vinterhjul nu og her. Han siger igen at han vil ringe når de skulle komme, jeg siger at det jo ikke er første gang han ikke ringer tilbage til mig og så mister manden alt fornuft og god skik og smider røret på, bang!

Tak for kaffe, det var dråben der fik bægret til at flyde over for undertegnede og jeg besluttede midt i min vrede at jeg ikke vil bruge mere af min dyrebare tid på denne [..] brugtvognsforhandler!

Hvad gør man så?

Vi beslutter nu at beholde dækkene og få fundet en, der kan flytte vinterdækkene over på vores egne fælge. Vi tager kontakt til en professionel der kan hjælpe os. Da han ser dækkene siger han, at de er "savtakket" og slidt skæve, og de vil larme meget når vi kører i bilen. Så altså hverken dæk eller fælge kan bruges. Vi får så sat nogle nye fornuftige dæk på vores gamle alufælge.

Min kone beslutter efterfølgende at tage kontakt til HJA, og forklare ham hvordan og hvorledes. Min kone fortæller at han er meget fåmælt i samtalen. Hun forklarer ham, at dækkene ikke kan bruges og at vi har været nødt til at finde nogle andre dæk pga den lange ventetid. Hun foreslår ham at vi kan aflevere regningen til ham, sammen med de ubrugelige dæk. Han siger (selvfølelig) nej og at han ville ikke bruge mere tid på os og at han bestemt ikke ville tale med hendes mand (undertegnede), da jeg ikke talte ordentligt (hvor kom det lige fra?). HJA oplyste med det samme (uden at min kone havde sagt noget) at vi bare kunne klage - han var ligeglad! og han kunne da også give mig adressen til hvor jeg kunne sende klagen hen. Efter hun så siger, at der jo i købsaftalen står, at han skulle levere bilen med vinterhjul, siger han at han er fuldstændig ligeglad med, om han overholder den aftale. Det betyder ingenting for ham. Han ville ikke have mere med os at gøre - Vi kunne bare klage lige så meget vi ville, han var ligeglad med os og vores aftale!

Det var min "anmeldelse" af HJA og jeg kan kun fraråde på det kraftigste at handle med [Henrik Jørgensen Automobiler]. Man kan jo være meget bekymret over at han er ligeglad med købsaftaler og har så afslappet et forhold til dem! Jeg kan så også se at jeg ikke er alene med min opfattelse af denne mand som kalder sig "autoforhandler" :-(

13
21
Del | Svar | Rapportér
#3
Henrik Ullum
1 bedømmelse
23.10.2009

Købte en A6 med defekt gearkasse. Til trods for at det blev påvist ved Audi Randers inden for et halvt år nægtede han at betale noget som helst. Bruger ham aldrig mere.

30
7
Del | Svar | Rapportér
#2
Michael Clausen
1 bedømmelse
18.09.2009

Har købt en Mondeo 2.2 tdci ghia x stc. Den ene dvd skærm var i stykker da vi modtog bilen, fik bilen til Ford som fandt ud af hvad der var galt og jeg kontaktede [Henrik Jørgensen Automobiler] for at fortælle ham prisen og give ham en chance for at skaffe en billigere, den koster 10.000. Har nu kæmpet med ham i flere måneder nu, og han overholder ikke nogle af de aftaler vi laver og nu tager han slet ikke telefonen når jeg ringer til ham fra mine egne telefoner. Så sagen går til advokat nu. Kan på ingen måde anbefale ham.

26
14
Del | Svar | Rapportér
#1
Martin Kielgast
1 bedømmelse
10.06.2009

Jeg købte en brugt Ford Mondeo 2,o TDCI Ghia Stc fra 2005. bilen blev leveret til tiden med de aftalte ting som skulle laves. Efter 3 mdr. fik jeg problemer med motoren en ventil samt luftmængdemåler stod af. Dette blev klaret via mit lokale Ford værksted og regningen til [Henrik Jørgensen Automobiler].

Så alt i alt en meget positiv oplevelse og jeg handler bestemt samme sted igen.

24
12
Del | Svar | Rapportér

Del dine oplevelser og erfaringer med Henrik Jørgensen Automobiler til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Henrik Jørgensen Automobiler det rette omdømme.

Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.