Claus Buhl Cykler

Cykelhandler, Århus

2,6/10
#8
Laura Olesen
1 bedømmelse
13.06.2012

Rigtig dårlig service!
Jeg tog min cykel med ind til Claus Buhl Cykler for at få den repareret for en punktering af forhjulet. Jeg henter cyklen igen 4 dage efter jeg afleverede den med beskeden om, at nu var slangen i forhjulet skiftet, så den skulle være i orden. Det betalte jeg 220 kroner for, hvilket også er helt hen i vejret - en af mine venner fortalte mig efter min episode med Claus Buhl Cykler, at han havde fået lavet præcis det samme for 140 kroner et andet sted. Jeg betaler regningen og begiver mig hjemad på min cykel, der efter cykelhandlerens ord skulle være helt i orden nu, men når kun ca. 500 meter ned ad vejen, før forhjulet er fuldstændig fladt igen. Jeg trækker cyklen tilbage til butikken den samme vej, jeg er kørt derfra og tjekker grundigt cykelstien for glasskår eller småsten og grus - cykelstien er helt fin og ren! Jeg forklarer cykelmanden problemet og at jeg næppe tror, jeg har været så uheldig at punktere igen på de 500 meter pæn cykelsti, jeg har kørt på. Herefter siger han noget flabet, at den rene cykelsti ikke har noget at sige - at jeg kan jo ikke se, om der har ligget noget, der har punkteret den, hvilket jo egentlig også er rigtigt nok, men slet ikke sagt med kundevenlig tone. Jeg spørger, om det kan være muligt, der har siddet noget i dækket, de ikke har fået fjernet, da de skiftede slangen, som har punkteret den nye slange, og dette afviser han, da de fjerner alt, de kan mærke, der sidder i dækket. Samtidig indrømmer han dog, at der kan være sket en fejl fra deres side - men trods denne indrømmelse, holder han stadig fast på, at jeg skal betale for at få den lappet igen, hvilket jeg ikke var villig til!

Ærgerligt nok kan det ikke bevises, om det var en fejl fra deres side eller mig, der havde været ufatteligt uheldig, men der var i hvert fald ingen tvivl om, at de ikke havde tænkt sig at lade tvivlen komme kunden til gode - rigtig dårlig kundeservice og småflabede kommentarer som; "Det er bare ærgerligt" og "Ja, man kan jo være rigtig uheldig".

Det var så 220 kroner ud ad vinduet og en masse tid og energi spildt på det...

3
0
Del | Svar | Rapportér
#7
Charlotte Kjær Jensen
1 bedømmelse
16.04.2011

Jeg købte en cykel hos Claus Buhl Cykler. Allerede på vej hjem fra forretningen var det helt gal. Forfælget of bagfældet var skævt, det forreste hjul var ikke skruet ordentligt fast og bagdækket var ikke monteret korrekt, så det føltes som at køre med en firkantet baghjul. Desværre havde jeg ikke til at vende om, idet jeg fyldte år og havde middagsplaner med noget familie. Dog ringede jeg til dem lige da hjem kom hjem. Til at starte med tvivlede de kraftigt på, om der var noget galt, idet han ikke kunne forstå cykelmekanikeren ikke havde opdaget sådan en fejl, fordi de altid cykler en tur for at tjekke at alt er i orden (det har jeg så senere fundet ud af, at de lyver om, ved at sidde på en bænk med en madpakke uden for butikken, og vente på at min egen cykel blev færdig, og tvivler på, at de tager en tur inde i butikken!). Enden på det blev at jeg skulle komme forbi næste dag og kunne få rettet fælge og dæk med det samme. Næste dag kommer jeg forbi. [..] viftede mig blot arrogant væk, og spurgte en medarbejder, om han ikke lige kunne lave en seddel på min cykel, så den kunne komme til reparation, selv om aftalen jo var en anden. Jeg fik lavet min cykel med det samme efter lidt snak, og han foreslog, at jeg gik ned i centeret imens. Det gjorde jeg også - meget kortvarigt. Derefter satte jeg mig på bænken udenfor og observerede. Han stillede cyklen udenfor efter ca. 20 min. Da jeg så havde fået pakket madpakke og læsestof sammen, gik jeg hen til min cykel, og cykelmekanikeren kom hen. Han forsikrede om at alt var i den skønneste orden, og han havde været ude at køre på den (det tror jeg næppe, medmindre det har været inde i butikken).

Jeg krævede en garanti for, at hvis der skulle blive noget med fælgene eller dækket, ville jeg ikke hæfte for det. Det var de stærkt imod at give mig. De mente ikke at cyklen var defekt fra starten, men blot "egnet til reparation", og forsikrede mig om, at der altid var ét eller andet med nye cykler. Efter en hård kamp fik jeg endeligt en lille lap papir med et par kragetæer, underskrevet [..], på et eller andet tilfældigt stykke papir om, at de havde rettet fælgene. Jeg tvivlede stærkt at problemerne nu var løst. [..] efter meget snak, der ikke førte nogen vegne hen, og vi blev enige om, at jeg skulle prøve at køre den hjem. Havde selvfølgeligt også kørt på den derinde, men det var svært at bedømme med alle de fugninger i klinkerne. Dagen efter opdagede jeg så at den lovpligtige ringeklokke ikke var der. Ringede ind igen, og talte med den eneste nogenlunde fornuftige medarbejder, der er. Jeg skulle komme forbi om eftermiddagen, og så ville han montere én. Ved den lejlighed bad jeg ham om at gå cyklen igennem med mig, så jeg ikke fandt flere fejl og mangler. Her konstaterede han, at styret sad skævt. Det blev også rettet.

Da det så blev weekend cyklede jeg en tur med min kæreste, der kunne se at der stadig var galt med bagdækket. Desuden skurrede bagbremsen og nogle gear skraldede. Så bestemte jeg mig for at det kunne være nok. Jeg tog hen til Claus Buhl da det blev hverdag og krævede pengene retur. Det ville de ikke give mig, idet jeg havde brugt cykler. Jeg krævede enten pengene retur eller helt ny cykel, og gjorde det meget tydeligt, at jeg ikke ville have den gamle, og eller ikke have repareret mere på den. Aftalen blev så at han ville ringe til chefen og producenten dagen efter og ringe tilbage til min efter kl 16, men at jeg skulle lade min cykel stå, fordi de skulle tage billeder og sende til producenten. Han ringede ikke dagen efter, og de tog ikke telefonen da jeg forsøgte at ringe et kvarter inden lukketid. Dagen efter ringede jeg så til dem for at minde dem på, at jeg ventede et opkald efter aftale. Reaktionen fra medarbejderen var, at jeg fik en ordentligt skideballe for at ringe, og fik af vide at jeg skulle gebærde mig, hvis jeg ville snakke med dem (og jeg har vel at mærke talt pænt til dem). Selvfølgelig havde de ikke glemt mig, men de havde ikke fundet ud af det endnu, og desuden havde de ikke tid til at bruge så lang tid på mig. Det var ikke medarbejderen, der stod for at ringe til producenten, jeg talte med. Og aftalen blev, at han ville ringe til mig senere samme dag, for der skulle han gerne vide besked. Jeg fik ikke noget opkald indenfor åbningstid. Derimod modtog jeg en sms omkring kl 17.30, hvori der stod at min cykel nu var klar til afhentning efter reparation. Jeg forsøgte forgæves at ringe op. Jeg sendte derefter en sms tilbage, hvori jeg skrev at det måtte være forkert nummer, for jeg havde hverken en cykel til reparation eller købt en ny. En time efter ringede [..] til mig, og sagde, at min cykel var klar, så nu kunne jeg komme og hente den. Hvis der nogensinde havde været noget i vejen med den, var det i orden nu, forsikrede han. Jeg har ikke set den siden. De har først mig bag lyset. Jeg vil æde min gamle hat på at de ikke har haft kontakt til producenten, eller taget billeder af min cykel, men blot har udnyttet at jeg lod min cykel stå. Jeg har nu allieret mig med et udgave af Købeloven og en kommende jurist, og skal på mandag udforme et brev til dem, og hvis ingen positiv respons, bliver det til Forbrugerklagenævnet. [..]

Til slut vil jeg understrege både medarbejdernes [..] ubehagelige tone. De er hverken til at hugge eller stikke i. God service og "kunden har altid ret" skal man på ingen måde forvente. Ej heller en undskyldning. Nærmere en ironisk, spydig kommentar.

Jeg vil aldrig anbefale den forhandler til andre, og kan se at Claus Buhl Cykler også har meget dårlige bedømmelser på andre sites.

7
9
Del | Svar | Rapportér
#6
Jimmy Østergaard
1 bedømmelse
06.08.2010

Har netop hentet min cykel hos Claus Buhl Cykler hvor den efter alt for kort tid er gået i stykker. Her var det [cykelhandleren] selv som på en yderst arrogant måde kunne oplyse mig om, at [de] ikke gad at bruge tid på at reklamere til importøren over fejlen, fordi at det nok alligevel blev afvist. Men desuden mente [cykelhandleren] heller ikke at der var en fejl på de tandhjul som jeg havde klaget over. Fair nok - hvis det ikke var fordi at mekanikeren allerede havde skiftet dem og kæden. Det skulle jeg så betale for. Det som mekanikeren havde kigget på ved indlevering og oplyst at det var en klokkeklar bytter på grund af fabriksfejl som hørte under garantien, det blev lige underkendt af [cykelhandleren]. Så jeg måtte slippe ca 900 kr for at kunne få min cykel igen.

Heldigvis er der masser af gode cykelhandlere i Århus. For jeg kommer aldrig til Claus Buhl Cykler igen og vil på det kraftigste opfordrer til at mine venner går uden Claus Buhl Cykler.

11
5
Del | Svar | Rapportér
#5
Ole Rasmussen
1 bedømmelse
06.05.2010

Utrolig dårlig service!
Min cykel skulle have en omgang reperation og udskiftning og jeg bestemte mig derfor for at afprøve Claus Buhl Cykler i Storcenter Nord. Det skulle jeg aldrig have gjort!

Min bagfælg var skæv og slidt men [Claus Buhl Cykler] forsikrede mig om at det ikke var nødvendigt at skifte den, men at de i stedet kunne rette den. [Cykelmekanikeren] mente derefter jeg skulle have skiftet kæde, kræns bagpå (udvendige gear), slange, bagdæk og bremseklodser hvilket de skulle have ikke mindre end 1200 kr. for. I min gode tro lagde jeg de 1200 på bordet og et par dage efter kunnne jeg afhente en funktionsdygtig cykel – troede jeg.

Da jeg afhenter cyklen viser det sig at de har skiftet mit gamle bagdæk ud med et der var tyndere end det som sad der før, dvs. at det ser mere eller mindre dumt ud med forskellig tykkelse for- og bagdæk. Jeg ved ikke om det er normal praksis at gøre dette uden at advisere sine kunder? - Det er det hvert fald hos Claus Buhl!

Lidt over tre uger efter reparationen springer min fælg da jeg kører min normale tur på ca. 10 min til universitetet. Det viser sig derefter at bade slange og dæk også er blevet revet i stykker herved. Jeg tager derefter cyklen ned til Claus Buhl igen, hvor jeg forklarer hvordan jeg føler mig snydt over at blive rådgivet specifikt I ikke at skulle skifte min fælg når den er så slidt at den springer og ødelægger både mit nye dæk og slange kun tre uger efter reperationen. [Cykelmekanikeren] gør alt hvad han kan for at overbevise mig om at han ikke har lavet en fejl, hvor der bl.a. bliver brugt sætninger som "det forstår du alligevel ikke når du ikke er cykelhandler", og han siger at det slet ikke er til at se om en fælg er slidt (selvom de har haft bade dæk og slange af), hvilket jeg er meget uforstående overfor. Ifølge ham kunne han altså ikke se på fælgen at den var slidt – selvom den buede udaf i det stykke hvor den nu er sprunget.

Da jeg spørger ham om hvorfor de har sat en anden tykkelse dæk på end mit originale siger han at "det er meget normalt man gør det, og du har alligevel ikke brug for et tykkere dæk hvis du bare kører på veje osv." – Jeg er ikke blevet spurgt om dette er i orden; hos Claus Buhl Cykler antager de åbenbart at man bare kan udskifte dele som man vil, selvom de ikke svarer til de ældre.

Alt i alt er de hverken til at skære eller stikke i, og de vil have 1000 kr. for nyt dæk, slange og fælg. Igen synes jeg dette er utrolig dyrt, og vælger at gå derfra med en komplet ubrugelig cykel som jeg har givet 1200 kr. for at få lavet.

Jeg kører derefter cyklen ned til CykelZonen som ligger et par hundrede meter derfra. Her bliver man mødt med venlighed, og har siden hen fået lavet min cykel hos dem – endda til 200 kr. mindre end hvad Claus Buhl skulle have! – Den kører nu perfekt.

Det er uden tvivl den dårligste service jeg nogensinde har oplevet.

Kan ikke anbefales (overhovedet!).

9
15
Del | Svar | Rapportér
#4
Susan Hrab
1 bedømmelse
02.10.2009

Dårlig vejledling og meget dårlig service.

21
14
Del | Svar | Rapportér
#3
Thomas Nielsen
2 bedømmelser
26.06.2009

Baghjulet faldt af efter cyklen blev repareret hos Claus Buhl Cykler :-(

14
19
Del | Svar | Rapportér
#2
Max S.
3 bedømmelser
16.04.2009

Claus Buhl Cykler er en super butik der er altid god tid til den enkelte kunde, dygtige mekanikere, der lever op til de krav som jeg stiller, der er et alsidig sortiment både til supermotionisten samt til barnet der skal have sin første cykel. Priserne ligger i den lave ende.

39
30
Del | Svar | Rapportér
#1
Michael Lind Mortensen
1 bedømmelse
27.08.2008

Claus Buhls personale har fra dag 1 været ufatteligt uforskammede og arrogante hver gang man kom derind, og i går blev det simpelthen for meget da de stejlede fordi jeg kom ind og sagde jeg synes det var lidt træls og underligt at mit helt nye kevlardæk bare sådan pludselig kunne punktere efter kun 4 ugers brug (hvoraf det egentlig kun er 2 ugers brug, fordi jeg har været på ferie).. her insinuerede de kraftigt at jeg bare var fuld af pis (til trods for kvitteringer) og at jeg bare påstod jeg var klogere end dem og derfor gad de ikke høre på mig.. De mente eksempelvis også det var acceptabelt et min vens mountainbikekevlardæk fra dem skulle punktere 4 gange på en måned uden det var blevet brugt til andet end at cykle til og fra universitetet (ca. 1 km på cykelsti hele vejen).

Det er i hvert fald 100% sikkert jeg aldrig vil bruge dem igen og både jeg og min ven har fundet nye og bedre cykelhandlere i Århus.

34
26
Del | Svar | Rapportér

Del dine oplevelser og erfaringer med Claus Buhl Cykler til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Claus Buhl Cykler det rette omdømme.

Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.