Thomas Wichmann

#1
Thomas Wichmann
1 bedømmelse
24.04.2011

Vi har i 1½ år haft Telenor som udbyder af Internet. Det første kvartal gik alt godt, og så begyndte problemerne. Snakkede med deres tekniske support flere gange, grundet at vi blev "smidt" af vores lånte trådløse router, og vi fik skiftet router igen og igen og igen. Så mente en af teknikkerne at det var pga for høj belastning af nettet, så derfor satte han vores hastighed ned til en 10 mbit i stedet for den 15 mbit vi betalte for. Heller ikke dette hjalp, og efter 4 mdr sendte de en tekniker ud på deres regning. Han fandt ingen fejl. Så kom der to teknikkere ud, en fra TDC og en fra Telenor, som tjekkede alle kabler fra centralen til mig, og vi fik endnu en ny router siden har der ingen problem med forbindelsen været. Jeg forlangte selvfølgelig noget kompensatition for den manglende hastighed i 4 mdr, og aftalte med en kundeservice medarbejder at februar blev betalingsfri som kompensation. 1. marts kunne jeg på min PBS se at vi var trukket dobbelt pris på bredbånd, og ringede derfor til Telenor, som fortalte at de havde glemt at trække i sidste måned. Jeg forklarede om den aftale jeg havde lavet tidligere, men de kunne ikke finde nogle steder i vores sag at sådan en aftale skulle være der. Jeg opgav og betalte. Da jeg tjekkede vores PBS her til 1. maj var vi pludselig også skrevet for en manglende returnering af router, til trods for at vi har leveret alt tilbage på nær den vi benytter. Jeg har selvfølgelig skrevet og brokket mig til Telenor via deres mail funktion på "mit Telenor", og samtidig afvist betalingen af regningen i min Netbank. Overvejer kraftigt at opsige aftalen med Telenor. VIl bestemt ikke anbefale nogle at benytte dem.