S. Rasmussen
Meget dårlig service. Havde min nye Skoda til reparation pga. motorproblemer. Det tog 3 uger at finde fejlen og reparere bilen. Biler er teknisk komplicerede og jeg har en vis forståelse for, at det i nogle tilfælde kan tage lang tid at fejlfinde. Men jeg har ikke forståelse for:
1) At SMC Højbjerg ikke ringer tilbage når bilen ikke er repareret til det aftalte tidspunkt. (Omkring 5 gange skulle lånebilskontrakten forlænges og ingen af gangene var det SMC Højbjerg, der tog kontakten for at oplyse om, at bilen alligevel ikke var lavet).
2) Det er meget svært at komme igennem på telefonen til den servicerådgiver, man har fået opgivet som kontaktperson.
3) At servicerådgiveren ikke ringer tilbage når man får receptionisten til at lægge beskeder.
4) At man undervejs (i et 3 uger langt forløb) har meget svært ved at få at vide hvad der konkret bliver lavet på ens bil fordi man "ikke kan rende og kigge mekanikerne over skuldrene".
5) At da man endelig kan hente sin bil, ikke kan få at vide, hvad der var galt, men istedet "kan vente og se på den faktura der vil blive sendt med posten".
6) At da man alligevel gerne vil have en forklaring på hvad der var galt med bilen og ringer til SMC Højbjerg samme eftermiddag som man hentede den, får skældud af servicerådgiveren fordi man ikke kan vente på faktura. (Det lykkedes dog at overtale ham til at finde mekanikeren, som kunne fortælle at der var tale om et defekt tændkabel).
7) At det ikke fremgik at den fremsendte faktura, hvad der var galt med bilen, jf. pkt. 5). (Af faktura fremgik alt hvad værkstedet havde forsøgt - men ikke hvilken af delene, der løste problemet).
8) At det skulle tage 3 uger at finde og udskifte et defekt tændkabel.
SMC Højbjerg sniger sig op på karakteren 2. Det giver et lille plus, at de mekanikere jeg var heldig at komme til at snakke med undervejs, var åbne om hvad de lavede på bilen, og hvor store problemer de havde med at finde fejlen. Til gengæld er servicerådgiver-funktionen hos SMC Højbjerg under al kritik.