Poul Malling

#11
Poul Malling
11 bedømmelser
05.08.2010
M1

Har 2 mobilabonnementer hos M1 og er ret tilfreds.

Ville i dag tegne abonnement på mobilt bredbånd, men ser så at det er en betingelse at jeg oplyser mit cpr. nr.

Jeg oplyser pr. princip kun mit cpr. nr. til offentlige instanser som læge, skat m.m.

Dette agter jeg ikke at ændre på om det så skal betyde at jeg er uden telefon og internet.

Jeg var for at informere mig lige på mit tidligere selskab Telmores hjemmeside og kan se at de også er begyndt at forlange cpr. nr.

Hvad sker der i lille Danmark?

Og hvor blev den personlige sikkerhed via registerloven af?

M1 får kun 1 stjerne af mig grundet cpr. nr. og jeg går ind og giver Telmore det samme.

#10
Poul Malling
11 bedømmelser
05.08.2010

Har været ret positiv i min foreløbige bedømmelse af Oister.

Har i de sidste par måneder haft mange udfald på forbindelsen, og selvfølgelig altid når jeg sidder med vigtige ting som Netbank og lignende.

Det kan jeg ikke leve med, denne anmeldelse skal nok også sendes adskillige gange kan jeg se, da forbindelsen igen - igen er røget.

Oister og 3 ønsker jeg ikke bekendtskab med fremover - skulle nok have lyttet til de mange råd fra professionelle om at deres sendere er discount opført og derfor konstant får fejl.

#9
Poul Malling
11 bedømmelser
02.02.2010
 

Er nu igang med Oister mobilt bredbånd, hastigheden er meget tilfredsstillende, på tidspunkter af dagen op imod 3MB - jeg betaler for 2MB.

Har haft et par henvendelser pr. mail til Oister, har fået næsten omgående og venlige svar.

En meget positiv udvikling ang. kundeservice, som får mig til at give dem 10 stjerner.

#8
Poul Malling
11 bedømmelser
30.01.2010

Trådløs bredbånd (ikke at forveksle med mobil bredbånd) er i Danmark givet i enelicitation til Skyline.

Kombineret med min stigende utilfredshed med Telmore undersøgte jeg, hvad Skyline kunne tilbyde.

Angiveligt dækkede de mere end 90% af Jylland og Fyn allerede og ville snart også dække på øvrige øer.

Jeg checkede deres dækningskort og det så ud som om der var dækning på min bopæl.

Tilmeldte mig derfor som kunde, idet risikoen var minimal da der ville komme en tekniker og måle signalet før jeg var bundet op på et abonnement.

Jeg hørte på trods af henvendelser absolut intet fra dem i ca. 4 uger før der pludselig lå et brev med angivelse af dato og tidspunkt for et teknikerbesøg.

Der var intet signal på min bopæl.

Dette var selvfølgelig skuffende, men egentlig ikke så uventet.

Det tidligere Sonofon havde for mange år siden et tilbud der også byggede på point to point og måtte opgive såvidt jeg har forstået.

Denne kritik er måske lige så meget en kritik af telestyrelsen, eller hvilken instans der nu måtte give disse licitationer.

Det forekommer lidt overilet at give licitation til denne teknik velvidende at LTE teknologien står og banker på døren!

Når jeg nu kommer med min sidste kommentar ved jeg udmærket at jeg bliver lidt ambivalent.

Vores smukke landskab er efterhånden spækket med telemaster, personligt vil jeg jo samtidig godt sikres et godt signal.

Jeg er ikke tilhænger af Big Brother samfundet generelt, men her var måske et område hvor man fra offentlig side kunne tvinge til et samarbejde om master teleselskaberne imellem.

Jeg tænker først og fremmest på de 4 store selskaber (+Skyline) som har købt licitationer, de øvrige har jo købt rettigheder til nettet hos de store.

Er udmærket klar over at der er en interessekonflikt idet staten tjener milliarder på disse licitationer.

#7
Poul Malling
11 bedømmelser
30.01.2010
TDC

Jeg er efterhånden en bedaget herre og har derfor naturligvis haft både fastnet, mobil og ISDN, ADSL m.m. hos TDC.

Forlod selskabet for adskillige år siden grundet deres arrogante kundeservice.

Hvor de fleste selskaber ville beklage en opsigelse og udtrykke et ønske om at kunden ville vende tilbage senere - ja så gav TDC blot udtryk for at man var sikker på at kunden vendte tilbage, da de var det bedste tilbud på markedet.

Jeg kan direkte og indirekte, bl.a. via TDC's dårlige indflydelse på Telmore, se at de stadig har denne overfladiske holdning til deres kunder, hvorfor jeg vil benytte mig af denne mulighed for at bedømme dem.

#6
Poul Malling
11 bedømmelser
30.01.2010

Apropo min tidligere bedømmelse ville jeg lige ind på Telmore og se nærmere på deres tilbud om en bonus på kr. 200,- i ordningen "Telmore retur".

Jeg ser så at der er ændret totalt på mulighederne i deres koncept vedr. mobilt bredbånd. Tidligere kunne man skrue op og ned for hastigheden som man ville - også midt i en måned.

Den mulighed har jeg gjort brug af tidligere når jeg overskred deres latterligt lave forbrugsgrænse på 5GB.

Denne mulighed eksisterer ikke længere, tværtimod har man, udover at fjerne muligheden for at justere hastigheden op og ned akut, totalt fjernet muligheden for at ændre hastighed under bindingsperioden.

Egentlig er jeg ikke sikker på lovligheden af dette i forhold til nuværende kunder, idet de vilkår jeg accepterede ved oprettelsen var nogle helt andre.

Jeg vil meget gerne forholde mig til den retning selskaberne udvikler sig i.

Ved Oister honorerede jeg dem alene for at tilstræbe bedre service - ved Telmore ville jeg egentlig gerne give dem 0 stjerner for så massivt at bevæge sig i den forkerte retning, 0 stjerner kan ikke gives, hvorfor de får 1 af mig.

#5
Poul Malling
11 bedømmelser
30.01.2010
 

Har tidligere haft en negativ oplevelse med Oister, som mest har gået på deres ekstremt lange svartider på henvendelser (3-4 uger).

P.t. skifter jeg fra Telmore grundet deres lave forbrugsgrænse på 2MB forbindelsen.

Ville så lige lave en skriftlig forespørgsel hos Oister og blev glædeligt overrasket.

Ikke nok med at jeg fik svar inden for en uge, men der var i modsætning til tidligere sandelig også en beklagelse over den lange svartid.

Valgte at tegne abonnement på mobilt bredbånd hos dem, og mit simkort er allerede her på 2. dagen på vej til mig.

Som ovennævnte viser har jeg ikke egentlige erfaringer med Oister, men vil gerne være med til at anspore en positiv udvikling på serviceområdet, hvorfor de får 6 stjerner af mig.

Jeg vender tilbage når jeg har flere erfaringer.

#4
Poul Malling
11 bedømmelser
30.01.2010
3

Ville afprøve 3's roste mobile bredbåndsforbindelse.

Da jeg har en holdning om at jeg gerne vil have samlet mine abonnementer hos et selskab, ja så ville jeg lige først tilmelde familiens mobiltelefoner til nummerflytning.

Men det var dog en omstændig procedure (læs gammeldags) som 3 anvender ang. nummerportering.

Opgav processen, oprettede mobiltelefoni hos M1, man underskriver her fuldmagten online med musen.

Har så oprettet bredbånd hos Oister som anvender 3's net.

#3
Poul Malling
11 bedømmelser
29.01.2010
M1
 

Vi havde 2 abonnementer hos M1 for år tilbage og var særdeles tilfreds med deres ydelse.

Deres prisudregning var dengang noget uigennemsigtig, hvorfor vi valgte at skifte til Telmore.

Vi er nu efter 6 år hos Telmore blevet trætte af deres forretningsmetoder som mere og mere kommer til at ligne TDC.

Har derfor i disse dage lige skiftet til M1 igen da det ser ud til at deres koncept er mere brugervenligt nu end tidligere.

Har haft meget hurtige svartider på henvendelser.

Jeg vender tilbage med en opdateret vurdering når jeg har været hos dem i et par måneder.

#2
Poul Malling
11 bedømmelser
29.01.2010

Har været kunde hos Onfone i et par måneder vedr. mobiltelefoni og et par dage vedr. mobilt bredbånd.

Har aldrig haft bredbåndet igang, allerede inden jeg modtog modem og simkort opstod nogle underlige faktureringer på min konto.

Jeg ville straks afmelde automatisk optankning da jeg blev noget betænkelig.

Det var ikke muligt at afmelde - jo rent visuelt er der mulighed - men i praksis sker der intet som helst.

Valgte så at opsige bredbåndet online - straks efter fremstod yderligere nogle ændringer i faktureringen?

Jeg har valgt at bestille nyt Dankort med nyt kortnummer da jeg er meget utryg ved de mystiske faktureringer kombineret med at jeg intet svar får ved henvendelse.

Yderligere ser jeg så at Onfone er blevet en del af Telenor´s koncept og at de nu anvender Telenor's mildest talt elendige net, hvilket bekræfter at jeg bør afmelde alle mine produkter hos Onfone, da Telenor's net er totalt uanvendeligt hvor jeg bruger telefoner og bredbånd.

#1
Poul Malling
11 bedømmelser
27.01.2010
 

Har været kunde hos Telmore gennem flere år.

Grundlæggende har jeg været meget tilfreds.

Telmore lancerede sig som et selskab med enkel og letforståelig opbygning, har ikke tidligere haft intentioner om også at være blandt de billigste, men ville have et renome på god service.

Jeg ved ikke lige hvad der sker her inden for det sidste år, har TDC lagt pres på Telmore?.

TDC har altid haft ry for et arrogant og overfladisk syn på kunderne.

Under alle omstændigheder har jeg flyttet min vurdering af Telmore fra et rent 10 tal til et 3 tal.

Har afmeldt mine 3 abonnementer hos selskabet.