Norma Tolstrup

#2
Norma Tolstrup
2 bedømmelser
13.12.2010
 

Her er så lige en tilføjelse til min bedømmelse som jeg skrev den 4-12-2010. Jeg modtog senere en mail hvor at Julelyscompaniet skriver at (vi er juridisk IKKE forpligtigtet til at erstatte lyskæderne). Jeg kan ikke forstå at reklamationsretten på 24 mdr ikke gælder for dem. Den ville da gælde hvis jeg havde købt dem i Bilka. Men de tilbød mig at jeg kunne få tilsendt 2 nye, godt nok ikke i de samme farver og imod at jeg betalte fragten. Det gjorde jeg så, og har også modtaget 2 nye kæder, men der står stadig ikke på dem at controlleren skal pakkes ind i en plastikpose for at de kan holde til det danske vejr.

#1
Norma Tolstrup
2 bedømmelser
04.12.2010

Jeg købte i 2009 LED Lyskæder ved julelyscompaniet. De virkede og var flotte, men da jeg har satte dem op igen i år viser det sig at det kun er hver anden LED der er lys i. Jeg har skrevet til dem og klaget, og her er det svar jeg fik fra dem:

Det lyder helt klart som om der er kommet fugt i controlleren. Selvom de er godkendt til at modstå vand, så har vi et andet problem i Danmark om vinteren, og det er fugt i luften. En god ide er, at tage sin controller, og putte den ned i en lille plastik pose, hvorefter man stramt lukker om

plastik posen med et strip.

Med venlig hilsen Julelyscompagniet

Så henvendte jeg mig igen og gjorde opmærksom på at det står der ingen steder at man skal og jeg sendte billeder af kæderne så de kan se, at det er rigtig at det at det kun er hver anden der lyser, jeg skrev at jeg forventer at modtager 2 nye led lyskæder, men så har jeg ikke hørt fra dem siden.