Niels Pedersen

#3
Niels Pedersen
3 bedømmelser
05.05.2011
 

Hej Sisse

Med den begejstring og din "karakter" - må jeg simpelthen vide om du er Telenor medarbejder. :-)

Men jeg er enig i Telenor har en god kundeservice - at man i 3+ år har (kan) indtaste nummer ifbm. service opkald er et morsomt indslag. Da ingen medarbejdere / afdelinger på noget tidspunkt har fået det overført.

#2
Niels Pedersen
3 bedømmelser
28.03.2011

Telenors data dækning på 3 (som de kalder det) er jo ikke meget anvendeligt. De undskylder sig pt med deres 4 dækning er langt bedre. Og det er meget snart klart. Men hvis det er så meget snart rigtig meget klart :-) - undrer det mig man ikke kan se forbedringer løbende.

Jeg forsøgte fornylig at arbejder under en familie tur til Jylland. Vi kørte det vi må - og heldigvis for Telenor - kunne man med motorvejsdækning ud for de store byer sende post. Dog (naturligvis - som forventligt) med stærkt svingende båndbredde. Fra næsten ingen ting til ingenting. For 10+ år siden havde jeg et Vodaphone kort (TDC) - og der kunne jeg holde forbindelsen 100% uanset hvor vi var på strækningen (Aalborg KBH).

Jeg finder det forkasteligt at man kan købe 10GB Surf EXTREME (ja det kalder de det) - og så kan man ikke hive noget igennem. Den højeste hastighed jeg har målt er 2.4Mbps - den mest normale er ca 250Kbps ~2x ISDN 15+ år siden).

Jeg vil vove den påstand at der ikke er mange kunder der har glæden af de 10GB de kan simpelthen ikke nå at få det igennem.

Jeg tror ikke på Telenor kører ret meget kapacitet ud i masterne. Næste gang jeg er i Aalborg, skal jeg måle efter - alle i Kundeservice siger der er 5Mbps i Aalborg (jeg har tit tænkt på hvordan de kan se det) - jeg måler mit med tethutil og USB(wired) til iPhone gennem Linux - og kan dermed følge meget præcist med.

Min iPhone 3GS - svinger mellem 3 der aldrig virker, gennem "E-edge" til de 2 cirkler med eller uden fyld.

Det er heldigt for Telenot - at deres WIMP kune Kræver EDGE - ellers havde de nok ikke reklameret så meget for den.

Jeg vil skrive til So Ein Ding og få en morsom vurdering af Nicolai Sonne :-)

En sidste ting er - det er ubegribeligt at man ikke kan ringe til Telenor - der er kun offentlig gjort kundeservice numre..

Telenot - I skulle lære noget af de andre (ex 3 og TDC) og se på deres forretningsmodel. Der er en grund til I har det rygte I har..

Bedømmelse: 2 er næsten for højt, men da det trods alt virker - der kommer bare ikke noget igennem - kan det ikke være "1".

#1
Niels Pedersen
3 bedømmelser
28.03.2011
 

Jeg har haft skattefri mobil i 4 år. Det tog 17 måneder at få til at virke, deres dækning er ekstremt ringe. Jeg har spurgt dem flere gange om de nogensinde har prøvet at køre rundt i Kbh med en samtale i gang. Fire års undskyldninger er.. tænd og sluk mobil, SIM kort kan være løst, opdater firmware i telefonen. Jeg har ofte spurgt om de kan pege på en speciel Telenor brugbar mobil.. Sidst skulle jeg betale for oprettelsen (de kender mig åbenbart ikke) at betale ned i deres største indtægtskilde.. Gebyrgrippe.. Deres bredbånd er endnu værre. Jeg checkede inden kontrakt - der var ikke grænser for hvor meget. Bedre de dækkede end TDC.. Gæt selv TeleLor* kunne levere. 4/768 og ikke de 8/1 de havde undersøgt var mulig. Telenor kunne trænge til en ordentlig omgang af forbruger rådet. PS det samme gælder erhverv - hvor jeg også har dem lidt endnu :-) Vi skal have ny leverandør. Så kan vi igen deltage i telefon møder i bilen.