Linette Andreasen

#1
Linette Andreasen
1 bedømmelse
05.04.2013

Weekend/wellness ophold for to i påske 2013.

Vi ankom fredag i påsken, hvor vi fik kage/kaffe. Kage-anretningen smagte godt (mazarin tærte med creme), skønt den til gengæld var svær at få øje på.

Vi fik nøglen til vores værelse, som desværre på ingen måde levede op til vores forventning. Vi havde bestilt et almindeligt dobbeltværelse, men der var fire senge redt op, så det var svært at komme rundt, og toilettet var et handicaptoilet. Vi påskønner uden tvivl, at Hotel Thinggard har handicapvenlige faciliteter, men det var altså ikke, hvad vi havde bestilt, og ovenpå for mit vedkommende tre hårde uger indlagt på sygehuset, skulle netop dette ophold få mig væk fra sygehuslignende tilstande, men det gjorde det så lige præcis ikke. Havde de på hotellet så haft hyggelige kaffestuer/opholdstuer, så kunne det opveje det lidt, men det var der ikke noget af.

Inkluderet i opholdet var et flaske mousserende vin og snack på værelset, og så forvænte som vi er, troede vi, at "snack" dækkede over noget lækkert hjemmelavet (en lille portion hjemmesaltede mandler havde glædet os), men det dækkede over to Kims mini chips poser, og vinen smagte værre end den, man kan købe til 35,- i Spar.

Vi fik to billetter til Wellness (nabo-virksomheden), som også var inkluderet, hvilket var okay - dog ikke på nogen måde udover det sædvanlige. I så fald skal man i hvert fald bestille behandlinger derinde, som ligger fra omkring 400-500,- pr. behandling og opefter, og det skal bestilles forud.

Indtil videre er der ikke uddelt nogen stjerne fra mig, men de tre stjerner skyldes maden om aftenen i restauranten og især betjeningen. Vi blev betjent af en ung sød pige, som ikke havde styr på det hele, men høflighed og et oprigtigt smil, når man langt med, og det praktiserede hun hele aftenen. Maden var ganske udmærket. Det var ikke dyre råvarer og specialiteter, der lå på tallerkenen, men det var ganske vel tilberedt mad, det skal de have! Vinkortet var uimponerende, og vi fik to halve flasker, en Riesling og en Bordeaux hvis jeg husker rigtigt, og jeg vil opfordre dem til at finde en anden vinleverandør. Restaurantens udseende, og generelt restaurationens omgivelser, var heller ikke den store oplevelse. Det var et meget upersonligt sted, så "hjemlig" hygge havde vi mere af i bilen på vej derud.

Dagen efter bød på en standard morgenbuffet. Udvalget var okay, men eksempelvis frugten var ikke helt frisk, og man skulle selv ud og bede om bestik og kaffekopper. Dog blev vi mætte.

Vi havde købt et "spot deal" tilbud, som angiveligt gav os halv pris på én overnatning for to i dobbeltværelse, kaffe/kage v. ankomst, en flaske mousserende vin og snack på værelset, entre i wellness, tre retters aftenmenu og morgenbuffet til 1245,- Derudover skulle vi betale 175,- pr. person, fordi vi ankom en fredag/lørdag, og drikkevarer blev ca. 400,- for en halv fl. hvidvin og rødvin og to irish coffee.

Rundt regnet kostede "oplevelsen" os ca. 2100,- og jeg ved af erfaring, at man for 2100,- eller i nærheden af den pris kan få en betydelig bedre oplevelse et andet sted.

Konklusion: Maden og betjeningen fortjener mere end tre stjerner, og jeg kan anbefale, at man besøger stedet for at få en solid, udmærket tre retters menu (bring dog helst selv vin.) Desværre har vi som helhed haft en dårlig oplevelse, hvilket trækker meget ned, og vi kommer i hvert fald aldrig igen.