John Duch

#1
John Duch
1 bedømmelse
30.01.2012

Lige lidt som jeg håber at der er nogle der når at læse inden de købe en bil her.

Emne: Klage over fejl og manglende klargøring vedrørende Ford Focus 1,8 TDCI.

Jeg købte en Ford Focus af jeres virksomhed [..] søndag den 22. Januar, hvor jeg prøvekørte bilen og så den igennem før køb.

Under forhandlingen om prisen, levering og klargøring var der to punkter som jeg som havde bemærket der skulle udbedres.

1. To slid/afsmitnings mærker i bagagerummet formentlig fra et sæt hjul der havde stået og "gnubbet" under kørsel til jeres forretning, hvilket jeg antager, da der i bilen lå en pose med hjulskruer til sommerhjul i midter konsollen. Disse mærker fremviste jeg for sælger [..], og det blev aftalt at de ville blive rengjort eller udskiftet til nye hvis rengøring ikke var muligt.

2. Der var en rystende i rattet ved kørsel og en klik lyd ved skarpe drej, dette er typiske indikationer få en defekt trækaksel.

Begge fejl/mangler fik jeg på skrevet i slutseddelen fordi, som jeg forklarede [..], så kommer min søn fra jylland og disse ting skulle være i orden ved levering. [..] forsikrede mig om at dette ville blive opdaget ved syn og ved 51 punkts testen og at alle fejl ville blive rettet før levering.

Nu forholder det sig så sådan at da vi ankommer til forretningen fredag den 27/1 kl. 16:30 er disse fejl ikke rettet.

Min søn som er køber er rejst med tog fra Jylland og jeg er kørt fra Bogø. Det er meget meget beklageligt at de på fejl så ikke er rettet.

Derudover er der den lille bagatel med betalingen af isofix beslaget. Hvor jeg havde en helt anden opfattelse af den indgåede aftale, men vil dog give jer ret i at man også kan læse slutsedlen, som jeg skal betale op til 1000 kr. for denne isofix motage. Der var absolut ingen imødekommenhed i denne sag [..].

Jeg får [..] udleveret et tlf nr til [sælgeren, aftalen var indgået med] som jeg kontakter. [..] ord til mig, da jeg fortæller om min opfattelse af handlen vedr. Isofix beslaget er som følger: "Jeg kan ikke lave det så bliver jeg helt til grin der nede, men jeg kan give dig et sæt måtter i handlen, de koster ca. 800 kr." Men nu er det bare lige sådan at de "måtter" havde jeg allerede fået engang, om søndagen da jeg købte bilen. Jeg tolker dette som at [sælger] er fuldt ud klar over at jeg ikke er helt forkert på den med hensyn til min opfattelse af handlen vedr. Isofix beslaget. Jeg har dog betalt de 800 kr. under protest og utilfredshed med den dårlige behandling [..].

Nu vil jeg så gerne have svar på følgende spørgsmål:

Hvilket værksted har udført 51 punkt testen?

Navnet på den mekaniker der har udført 51 punkt testen?

Hvor er bilen synet?

Hvad vil I gøre får at rette fejlen med rystende i rattet og klik lyde ved skarpe drej?

Hvad vil I gøre med den manglende rengøring eller udskiftning af plast stykker i bagagerummet?

Jeg håber at I bruger denne chance til at vise I er en seriøs og ansvarlig virksomhed der tager jeres kunder alvorligt og værner om jeres omdømme.

Fra: [LW Biler]
Emne: SV: Klage over fejl og manglende klargøring vedrørende Ford Focus 1,8 TDCI

Til Henrik.

Jeg har i dag kl 14.48 ringet til dig uden held. Derfor denne mail. Jeg kan fornemme at du ikke er tilfreds med handlen og heller ikke bliver det. Derfor vil jeg tilbyde dig at du kan komme forbi inden fredag og få dine penge tilbage. Bilen skal være støvsuget, vasket altså i samme stand. Iso fix som du har betalt separat for, kan vi afmontere for dig mens du venter her (inden kl 16.00), så kan du bruge dem på en Focus som du køber et andet sted.