Hans B.

#1
Hans B.
1 bedømmelse
06.03.2024
4,0/10 3,0/10 1,0/10

Har været patient i 7 år og altid betalt ved afslutning af behandling. Jeg fik lavet en krone, som allerede efter cementering begyndte at volde problemer. Tandlægen lovede at han ville lave den om, og der er trods alt reklamationsret, også på tandarbejder! Siden udviklede sagen sig. Jeg blev overfuset i telefonen og fik besked på, ikke at kontakte ham, undtaget skrifteligt. Jeg har aldrig været uhøflig overfor nogen i Tandlægehuset.

Styrelsen for patientklager tilbød forlig, hvilket Tandlægehuset afslog, ligesom de ej heller ønskede at deltage i en besigtigelse hos uvildig tandlæge.

Jeg har daglige gener af tanden. Normalt (og tidligere hos samme tandlæge) har jeg fået garanti på store tandarbejder, men end ikke reklamationsretten som også er gældende på tandkroner, kan imødekommes!

Jeg skal ikke her gå ind i en sundhedsfaglig vurdering, men blot erkende, at det er let for tandlæger at løbe fra et løfte. Der er ikke overenskomst med Regionerne, ikke sagsprøvning hos forbrugerrådet, og eneste mulighed er så at gå rettens vej i civilt søgsmål. Det er ikke en rimelig behandling af en (tidligere) trofast og loyal kunde/patient. Jeg har tidligere anbefalet tandlægen til andre. Det sker ikke igen.

Jeg har altid udvist stor tillid til mine tandlæger. Men det er meget trist at den tillid er smidt over bord.