Daniel Friis

#2
Daniel Friis
2 bedømmelser
28.11.2010

Købte en brugt bil hos Berg Automobiler, som viste sig at have en masse fejl (løb tør for benzin på trods af tankmåleren viste der stadig var benzin på, defekt hjulleje, defekt radio). Nogle af tingene blev lavet for sælgers regning, men gik efterfølgende i stykker igen, hvorefter de kun ville lave det mod betaling. Derudover lovede sælger en masse mundtligt, som fx service ok og 1 ejer. Det viste sig at bla. at bilen havde været lejet ud, og at der ikke fandtes nogen service bog.

Hvis andre oplever lignende kan det kun anbefales at skrive til Forbrugerrådet, der gerne hjælper dig med din sag. Så længe det er inden for 2 år efter køb (husk der altid er 2 års reklamationsret (også på defekte dele), også når sælger siger noget andet!

#1
Daniel Friis
2 bedømmelser
29.11.2009

Min kæreste og jeg var på Jensens i Kongensgade lørdag aften. Da vi ankom startede vi med at vente i 10 min inden der var en tjener der tog imod os, på trods af flere ledige borde og at vi var set. De virkede ikke til at have travlt. Da vi får bestilt vores mad, mangler der både grøntsager til den ene ret, og der var forkerte kartofler til den anden. Dog bliver dette hurtigt opdaget af tjeneren, og han får rettet op på fejlen. Vi bestiller begge bøffer medium stegt, men den ene, en 300 g bøf, er meget rød indeni. Dette skyldes måske at det var en bøf på 5x5x10 cm som lignede en mursten. Bøffen blev efter ønske stegt endnu engang. Da vi fik tallerkenen tilbage var bøffen stadig mere rød end den var medium stegt, til gengæld havde kokken fyldt op med nye varme kartofler og sovs. Da jeg er næsten færdig med at spise opdager jeg at der i min sovseskål ligger et helt stykke plastic fra de tandstikker de har stående på bordet. Vi dropper desserten denne aften og beder om regningen. Jeg fortæller den ellers søde tjener at der lå plastic i sovsen, og hun giver os et fuldstemplet værdikort, så vi kan få en gratis favoritbøf en anden gang.