Christian Haugaard

#2
Christian Haugaard
2 bedømmelser
18.07.2012
 

Har arbejdet i ks både hos telenor og Telia. Det der er galt er at folk ikke har nogen anelser om hvad de har skrevet under paa. Naar saa regningen kommer sas hyler man op over det ene og det andet. Hvis folk læste kontrakten inden de skrev under sa ville meget være anderledes.

#1
Christian Haugaard
2 bedømmelser
26.03.2010

Vi starter med 10 stjerner til fagforeningen. Jeg har været medlem af HK i 2 år nu, men har endelig meldt mig ud. Deres procedurer omkring en sag ( HK østjylland) er meget lange og kringlede. 4 personer på den samme sag. Jeg havde i efteråret 2008 en sag kørende, der tog så lang tid at arbejdsgiveren kunne nå at erklære sig konkurs og efterfølgende var der ikke en krone i erstatning til mig selvom jeg vandt sagen. Hurra for HK. Der røg der 3 stjerner. Så er vi nede på 7.

I det seneste år har jeg gået ledig, og det er et mareridt at komme igennem til deres a-kasse. Når man så endelig kommer igennem er mange af dem på tlf. yderst arrogante, ja nærmest flabede. Så skal man snakke med den person, så skal man viderestilles, så skal man ringe på et andet nr. Et lille lyspunkt er der dog plads til. Gennem en af mine mange opringninger til a-kassen lykkedes det mig at snakke med en meget venlig og forstående dame. Jeg kan desværre ikke huske hendes navn, så jeg kunne anbefale andre at I skal sørge for at snakke med hende.

Jeg ville have taget endnu 3 stjerner her, men jeg synes simpelthen hun fortjener en. Synd hun skal have sådan nogle kollegaer! Så er vi nede på 5 stjerner. Så mister de en for deres priser, som slet slet ikke står mål med det man får, og når samtidig HK er pænt langt nede på listen over tilfredse medlemmer (De er 3. sidst) så tager jeg yderligere 1 stjerne fra dem. Så har de 3 tilbage.

Jeg ville egentlig have taget endnu 1, da de er politisk engageret, men det har ikke noget at gøre med kvaliteten i ders arbejde, eller rettere, manglen på samme.

Jeg gør det dog alligevel, da det også er et logistisk mareridt at komme til at snakke med en faglig vejleder i deres Århus-afd. Først skal man igennem en [..] dame, der sidder ved skranken. Derefter kan man få lov til at vente op til 3 kvarter på at "få lov" til at tale med den faglige vejleder. Så langt nåede jeg dog aldrig, da jeg simpelthen mistede tålmodigheden. Derfor skynder jeg mig at flå endnu en stjerne fra dem, så de ender på 2 ialt.

Deres arbejde er ganske enkelt meget utilfredsstillende

Grunden til de får lov at beholde 2 er, at man får sine dagpenge til tiden.

Derfor 2 stjerner til HK.